OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lerums kommun, med centralorten Lerum, har cirka 3000 medarbetare och ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Efter att löneadministrationen har varit outsourcad under ett antal år har vi from 1 november 2020 tagit över löneadministrationen i egen drift.
Vill du vara med och bygga upp och utveckla kommunens egen löneenhet? Som löneadministratör i Lerums kommun kommer du ingå i ett team på med sex andra kollegor och en lönechef. Vill du vara med på denna spännande resa?
ARBETSUPPGIFTER
Som löneadministratör hos oss arbetar du med hela löneprocessen och tillsammans hanterar vi cirka 3800 löner. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är löpande löneadministration, support och information till kommunens chefer och medarbetare, kontakter med myndigheter samt tolkning och tillämpning av lagar och avtal. Vi arbetar mot deadlines och under vissa perioder i månaden har vi arbetstoppar som vi tillsammans hjälps åt med att hantera på bästa sätt. Ett viktigt fokus för oss är att se vilka möjligheter digitalisering kan bidra med i vårt arbete.
Vi tillämpar årsarbetstid och möjlighet till semesterväxling och värnar om att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete och fritid/föräldraskap på ett hållbart sätt.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av lönearbete. Du behöver också ha kunskaper om löneprocessen, alternativt en relevant YH-utbildning eller liknande inom området. Erfarenhet av lönesystemet Heroma är ett krav. Har du tidigare erfarenheter av Time Care är det meriterande. Det är också meriterande med erfarenhet av lönearbete inom kommunal verksamhet, samt vana av att tolka lagar och avtal. Har du kännedom om de kommunala kollektivavtalen är det är plus.
Vi söker dig som är strukturerad och noggrann med en god förmåga att organisera och planera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi är en servicefunktion och lägger stor vikt på service till våra kollegor i kommunen. För att trivas hos oss bör du tycka om att jobba ihop med andra, ha en god samarbetsförmåga och ett prestigelöst fokus för att vi ska kunna bli bättre tillsammans. Du ser framåt och försöker hitta lösningar när du stöter på problem eller hinder. Det är också viktigt att du är flexibel då vi under uppbyggnadsfasen måste kunna ställa om och tänka nytt. Du behöver ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Stor vikt läggs på personlig lämplighet.
Tjänsten önskas tillsättas snarast. Vi intervjuar löpande under ansökningsperioden och ber dig därför skicka in din ansökan snarast.
ÖVRIGT
Kommunens vision lyfter fram ledorden hållbarhet, kreativitet och inflytande vilket genomsyrar vårt arbete. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.
Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.
Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.