OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER
Tillsammans med dina kollegor arbetar du med alla förekommande arbetsuppgifter inom lönehantering så som inrapportering av anställningskontrakt och tidrapporter, arkivering och kontroller. Samtidigt är rollen bred och innehåller mycket kontakter ut i organisationen, som du stöttar i frågor kring till exempel kollektivavtal och lagar. Även kontakter med andra myndigheter ingår, till exempel Försäkringskassan och Kronofogden. På sikt kan även andra arbetsuppgifter tillkomma.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en utbildning inom löneadministration. Du har erfarenhet av rollen som löneadministratör och en vilja att utvecklas vidare i din yrkesroll, du can prata flytande svenska och engeska. Som person har du lätt för att lära dig och är tekniskt datakunnig. Erfarenheter med löneadministration i kommun eller region med kollektivavtalet Allmänna bestämmelser och arbete i lönesystemet Heroma är meriterande.
Även om din erfarenhet är viktig så kommer vi att lägga mycket stor vikt vid din personlighet och din vilja att utvecklas vidare med oss. För att passa in hos oss är det viktigt att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter. För att klara av arbetet med lönehantering är det viktigt att du är noggrann. I och med att du kommer att ha många interna och externa kontakter så är det viktigt att du är serviceinriktad och har mycket god samarbetsförmåga.