Löneadministratör/projektmedarbetare till Payroll Administration

Arbetsbeskrivning

Payroll Administration är en avdelning inom den centrala personalfunktionen Human Resources Support som stödjer Scanias enheter och bolag inom området lön. Gruppen består idag av 16 personer och tjänsten är ett vikariat för en medarbetare som går på föräldraledighet.

Arbetsuppgifter
Som del av vårt team medverkar du till att anställda på Scania och dotterbolag får rätt löneutbetalning i rätt tid. Du bidrar med support och rådgivning till såväl internkunder som externa intressenter.

Vi står inför ett byte av lönesystem där du kommer att delta aktivt i projektarbetet kring ett nytt arbetssätt i det nya systemet.

I din roll ingår administration av allt förekommande arbete som utförs på en löneavdelning. Arbetet kräver därför kunskap om och tillämpning av olika avtal och arbetsmarknadslagar. I ditt dagliga arbete har du mycket kundkontakt med HR, chefer och medarbetare.

I arbetet ingår att bidra till att förbättra rutiner och system i samarbete med kollegor och andra intressenter.

Din profil

God teoretisk utbildning inom avtal och lön alternativt tidigare dokumenterad arbetslivserfarenhet som löneadministratör i minst tre år
God kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift på svenska och gärna engelska
Inger förtroende, utvecklar och bibehåller goda relationer
Serviceinriktad och trivs med kundkontakter
Lätt för att både arbeta självständigt och samarbeta i grupp
Noggrann, strukturerad och drivande
Hanterar förändringar med ett positivt tankesätt
Meriterande med erfarenhet av Personec S eller Aditro L

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig stimulerande arbetsuppgifter och en möjlighet att vara med på vår gemensamma resa mot ett nytt lönesystem. Du får även möjlighet att få kunskap inom flera olika avtalsområden.
 
Som anställd på Scania erbjuder vi förutom karriär- och utvecklingsmöjligheter andra förmåner som exempelvis resultatbonus, tjänstepension, flexibel arbetstid, lunch till reducerat pris, träningsanläggning, tandläkarmottagning och mycket mer. Bor du i Stockholm erbjuder vi direktbuss mellan Stockholm och Södertälje med Scania Job Express.
 
Tjänsten är ett föräldravikariat som beräknas löpa från hösten 2017 fram till årsskiftet 2018/2019.

Ytterligare information
Kontakta gärna Marianne Waldekrantz (Head of Payroll Administration), 08-553 825 21.

Ansökan
Välkommen med din ansökan som bör innehålla personligt brev, CV och relevanta intyg/betyg.
Urval och ev. kallelse till intervju kan ske löpande under ansökningstiden.

Gör din ansökan via http://www.scania.com/group/en/available-positions/ för att vi ska få korrekta uppgifter. I de fall det uppstår problem med att registrera din ansökan på scania.com så kan du maila din ansökan till kandidatbokning@scania.com
OBS! Ange Scanias Job Id 20173078 i ämnesraden. Bifoga ditt CV, personligt brev samt relevanta betygskopior (endast i word eller pdf-fomat). Vi behöver också ditt fullständiga namn, adress, e-post och mobilnummer för att kunna registrera din ansökan. Ofullständiga mailansökningar kommer vi ej kunna hantera.

Kontaktpersoner på detta företaget

Randstad .

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scania CV AB SÖDERTÄLJE
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt avtal
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 21 augusti 2017

Besöksadress

Nyköpingsvägen 33-41
None

Postadress

Nyköpingsvägen 33-41
SÖDERTÄLJE, 15187

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024