LÖNEADMINISTRATÖR/SEMESTERVIKARIAT

Arbetsbeskrivning

Vi söker en semestervikarie till vår Löneavdelning.Vi söker dig med erfarenhet av traditionellt lönearbete och gärna med erfarenhet av lönesystemet Personec K (LPS).ARBETSUPPGIFTER: Tjänsten innefattar i huvudsak löneadministration men även andra administrativa uppgifter kommer att förekomma.Arbetet innefattar även mycket kontakt med chefer och medarbetare i organisationen.Även tolkning av lagar och avtal utgör en viktig del i arbetet.KVALIFIKATIONER: Du har utbildning på gymnasienivå eller motsvarande gärna med ekonomisk inriktning.Du har goda datakunskaper och erfarenhet från minst ett större lönesystem.Meriterande är om du har arbetat med löner inom offentlig verksamhet.Som person är du positiv, serviceinriktad, effektiv och noggrann.Det är viktigt att du tycker om att arbeta självständigt, inte är rädd för nya utmaningar och anpassar dig lätt i nya arbetssituationer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunledningskontoret
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 10 februari 2008
  • Ansök senast: 18 februari 2008

Liknande jobb


22 november 2024

Office Assistant

11 november 2024