OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker till vår personalavdelning en löneadministratör tillika systemförvaltare för vårt löne- och personalsystem Personec P.
Tjänsten är underställd personalchefen.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som löneadministratör arbetar du huvudsakligen med lönebearbetning och utbetalning av lön, avtalstolkning och tillhörande administrativa arbetsuppgifter. Du ger konsultativt stöd till chefer och medarbetare och genomför utbildningsinsatser inom olika områden.
I rollen som systemförvaltare ansvarar du för förvaltning och utveckling av löne- och personalsystemet Personec P. Du kommer att få erfordlig introduktion och internutbildning
KVALIFIKATIONER
Vi tror att den vi söker har:
• En akademisk utbildning inom ekonomi, personal eller administration Det är meriterande om du har en påbyggnadsutbildning med löneadministrativ inriktning. Det är också meriterande om du tidigare har arbetat i Personec P.
• Erfarenhet av arbete i löne- och personalsystem, företrädesvis inom kommunal sektor samt har kunskaper i allmänna bestämmelser (AB).
• En hög integritet och ett konsultativt arbetssätt.
Du är
• Noggrann, strukturerad samt har god analytisk förmåga.
• Drivande, självständig och van att ta egna initiativ.
• Du är också van vid att arbeta mot deadlines och kan hantera det.
• Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.