OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Friab
Vi verkar för att förändra livet för barn, unga och vuxna som behöver omsorg, omtanke och behandling som leder till positiv förändring. Med hög kompetens, stort engagemang och ett varmt bemötande arbetar vi för att skapa en positiv miljö med individen i fokus. Friab grundades år 2001 och består av flera specialiserade verksamheter som tillsammans utgör en organisation med stor bredd. Läs gärna mer om oss på www.friab.se
Koncernen har växt och vi på Friab söker därför en ny kollega som löneadministratör till vårt servicekontor i Helsingborg. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med övriga kollegor på ekonomiavdelningen och dessutom ha löpande kontakt med chefer och medarbetare från våra olika verksamheter.
Om tjänsten
Tjänsten är en bred roll där du bland annat kommer att arbeta med:
Lönebräkning och lönekörning
Registrering av anställningar och kontrakt
Utbilda och stödja anställda i frågor gällande lön, schemaläggning etc.
Ta fram lönestatistik och utföra kvalitetskontroller av löneunderlag
Kontakt med myndigheter och externa parter
Framtagning av underlag till budgetarbete, lönerevision och årsbokslut
Vara behjälplig i HR-frågor eller frågor kring pension och försäkringar
Hjälpa till att utveckla och digitalisera ekonomifunktionens processer och rutiner
Tjänsten kan även innefatta andra administrativa uppgifter på ekonomiavdelningen, så som kvittohantering, avstämning av körjournaler, avstämning av inbetalningar eller fakturering. Eftersom vi är en koncern som växer och ständigt förändras kan tjänsten och arbetsuppgifterna variera över tid.
Om dig vi söker
Vi söker dig som är van att jobba med personal- och löneadministration för både tjänstemän och kollektivanställda. Du har relevant utbildning inom lön/personaladministration och flerårig erfarenhet liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet från att arbeta i Crona Lön och kunskaper i Excel är meriterande.
Rollen förutsätter att du är noggrann, har en hög känsla för service och är lösningsorienterad. Du är en positiv lagspelare som har lätt att samarbeta med andra, samtidigt som du kan organisera och strukturera ditt eget arbetsflöde för att nå dina deadlines.
För att lyckas i rollen behöver du goda kunskaper i svenska, både i skrift och tal. Det är viktigt att vara pedagogisk och på ett enkelt sätt kunna förklara och besvara frågor som berör löneprocessen för medarbetare i organisationen.
Friab erbjuder
Friab erbjuder en flexibilitet och stor möjlighet att påverka din egen och företagets utveckling. Vi arbetar efter våra fyra ledord som är bemötande, tillgänglighet, ansvarstagande och engagemang. Genom dessa skapar vi en trivsam och inbjudande arbetsplats där öppenhet och omtanke har starkt fokus. För oss på Friab är välmående och hälsa viktigt, och du får som medarbetare hos oss ett generöst friskvårdsbidrag.
Du kommer att ingå i vårt löne- och administrationsteam och rapportera löneansvarig chef Carin Bergqvist. Det är en del av ekonomiavdelningen med nära samarbete till HR.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast möjligt.
Rekryteringsprocessen
För att vi ska lära känna varandra bättre i ansökningsfasen ansöker du till jobbet genom Trepli. Vi vill veta vem du är och istället för ditt CV eller personliga brev ansöker du genom att ladda upp din egen video där du presenterar dig själv kort och enkelt! Gå vidare genom att klicka på ”Ansök här" och ladda sedan ner Trepli-appen för att skapa din ansökningsvideo.
Ansök senast den 29 februari. Rekrytering kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden, och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Som ett led i rekryteringsprocessen kommer även personlighetstester att tillämpas.
Den som erbjuds anställning krävs enligt lagen om registerkontroll utdrag ur rikspolisstyrelses belastningsregister.
Välkommen med din ansökan!