OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tysk-Svenska Handelskammaren är den största bilaterala handelskammaren i Sverige och erbjuder ett stort utbud av specialiserade tjänster för företag. På kontoret i Stockholm är vi ett 50-tal personer som arbetar i nya och moderna lokaler på Campus Gärdet. Mer information om oss hittar du på www.handelskammer.se Till vår expanderande avdelning "Klientredovisning och löneadminstration" söker vi en kvalificerad löneadminstratör med minst gymnasiekompetens, som självständigt ansvarar för ett antal klienter. Åt våra tyska klienter med olika verksamheter i Sverige tar vi hand om löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, löneadministration, bokslutsarbete och skattedeklarationer. Vi arbetar i en internationell och omväxlande miljö. Arbetsuppgifter: I dina arbetsuppgifter ingår löpande löneadministration för ett flertal kunder. Kvalifikationer: Du har en utbildning som löneadminstratör med lägst gymnasiekompetens och gärna någon påbyggnadsutbildning. Praktisk erfarenhet under ett antal år är önskvärt. Du är positiv, självgående, noggrann, serviceinriktad och effektiv. Mycket goda språkkunskaper i tyska och svenska krävs. Vi arbetar med löneprogrammet Hogia Plus, så det är en fördel om du behärskar detta system alternativt har erfarenhet av andra. Om du har erfarenhet av löneadministration från Tyskland ser vi det som en extra merit. Du går in helhjärtat för dina uppgifter, är kapabel att hantera problem från olika sidor och hitta innovativa lösningar. Tycker du dessutom om att träffa och samarbeta med människor från olika länder, kommer du att trivas hos oss. Dina ansökningshandlingar vill vi gärna ha så snart som möjligt dock senast den 27 Juni. Urval sker löpande. Tillträde omgående.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ninna Suhr Poulsen
+45 33 41 10 45
vice vd Karl-Heinz Gössling
08-6651821
avdelningschef Norman Karsch
040-304941
070-6215670