Löneadminstratör med HR-erfarenhet

Arbetsbeskrivning

Adecco söker nu till en utav våra kunder inom detaljhandeln en erfaren löneadministratör.Vad innebär uppdraget?Tänsten som löneadminsitratör innefattar arbetsuppgifter som sträcker sig över hela löneprocesen med allt ifrån hantering av löpande lönearbete till inmatning av tidrapporter och reseräkningar.Vidare förekommer viss rapportering och kontakt med myndigheter och med medarbetare inom företaget för att svara på diverse frågor via mail eller telefon.Vem är Du?Vi söker dig med några års erfarenhet av löneadministration gärna inom detaljhandeln.Lönesystemet som kommer att användas i höst är AGDA varför kunskaper inom detta är meriterande.Vidare ser vi gärna att Du har arbetsrättsliga kunskaper inom bland anant kollektivavtal, pensionshantering samt försäkringar.Erfarenhet eller utbildning inom HR ses som meriterande.Utöver detta är god datavana framförallt inom Excel är ett krav.Som person är Du självständig och initiativtagande samtidigt som Du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt. Stämmer beskrivningen in på dig?Tveka inte att söka då tjänsten tillsätts omgående.

Sammanfattning

Liknande jobb


22 november 2024

Office Assistant

11 november 2024