OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skåningegård Omsorg AB
Bolaget står idag inför ett utvecklingsskede vad gäller de interna personalsystemen. Du kommer vara en viktig kugge i bolagets spännande digitaliseringsresa och de utmaningar som kommer med den där du får möjlighet att ta ett stort ansvar och bidra på företagets utvecklingsresa.
Vi söker dig som vill arbeta med ständiga förbättringar i en dynamisk miljö. För att lyckas i denna roll ska du vara van vid att jobba proaktivt och kunna driva utveckling inom löneorganisationen. I ditt uppdrag ingår även att driva utveckling och effektivisering av löneprocessen samt vara insatt i kollektivavtal. Det kan också innefatta viss enklare bokföring.
Du kommer tillhöra en trevlig avdelning där det är högt till tak, prestigelöst, härlig stämning med bra sammanhållning.
I din roll kommer du exempelvis att arbeta med:
• Inrapportering av löneunderlag, kontroll av avvikelser mellan lönekörningar samt justeringar inför månadens lönekörning.
• Tolkning av lagar och avtal, pension- och försäkringsfrågor samt avstämning av skatt- och arbetsgivaravgifter.
• Support gällande frågor kring tidrapportering, reseräkningar, statistik samt stöd till chefer och medarbetare i övriga frågor kring lön.
• Felsökning och sammanställning av underlag kring ev fel/buggar.
• Upprätthålla och distribuera användarguider och utbildningsmaterial.
• Genomföra eventuella utbildningar för chefer och medarbetare inom lönefrågor kopplat till våra rutiner och system.
• Ha kontakt med myndigheter, samarbetspartners eller andra externa aktörer inom avdelningens ansvarsområde.
• Underhålla systemen inom avdelningen och ansvara för årliga revisioner.
• Fullt ut ansvarig för lönefrågor och utveckling om området och systemen.
Din profil
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som har en stark känsla för service, tar egna initiativ och vill vara med oss på resan i att utveckla och förbättra våra löneprocesser och system. Vi ser att du är noggrann, flexibel, ansvarstagande och har en god samarbetsförmåga. För att trivas i rollen är du duktig på att se helheter, är självgående och mycket trygg i rollen som Löneansvarig.
Utöver detta ser vi att du:
• Har mycket god erfarenhet av operativt lönearbete med en stor trygghet i löneprocessens samtliga delar
• Har god erfarenhet av att arbeta i olika lön- och HR-system och specifikt Kontek och HRM
• Vill/kan bidra med goda IT-kunskaper och har ett stort intresse för teknikens möjligheter, för att driva utveckling och effektivisering av löneprocessen
• Besitter en relevant eftergymnasial utbildning inom området
Omfattning/Placering
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % (40 h/v). Arbetet förläggs på Skåningegård Omsorg i Dänningelanda utanför Växjö med viss möjlighet till hemarbete. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal.
Vi erbjuder
Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och som har höga ambitioner. Som Löneansvarig räknar vi med att du har erfarenhet och driv för att bidra med dina idéer och förbättringstänk på den resan.
Ansökan
Låter den här tjänsten som Du? Skicka in din ansökan idag. Intervjuer sker löpande. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Jeanette Sjögren (Ekonomichef): jeanette.sjogren@skaningegard.se alt. 0470-77 61 07.
-