Löneansvarig, jobba hemifrån: Erfarenhet med Hogia, Planday, Visita/HRF

Löneansvarig, jobba hemifrån: Erfarenhet med Hogia, Planday, Visita/HRF

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en erfaren löneansvarig kollega till vårt härliga team. Är det dig vi söker?


(Tjänsten er tillgänglig på 30% - 100% avhängig av dit önskemål / kompetencer / ansvarsområde.)


OM TJÄNSTEN


Tjänsten som löneansvarig är en viktig och ansvarsfull roll hos oss. Du kommer att arbeta med hela löneprocessen och hantera löner på egan hand. Merparten är kollektivlöner genom HRF/Visita då vi har ca 150 hotellanställda på olika avdelningar. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta löneadministration och löneberedning samt lönekörning, semesterberäkning, upplägg av nyanställningar och uträkning av slutlöner.


Du ansvarar för löneutbetalning kan ske varje månad samt sköter viss statistik och rapportering till myndigheter och pensionsinbetalningar till FORA och Collectum. Som löneansvarig kommer du även att vara ansvarig för schemasystemet Planday och lönesystemet Hogia samt ha kontakt med systemleverantörer. För våra tjänstemän ca 10 personer gäller även utläggshantering, reseräkningar med mera.


I din roll som löneansvarig kommer du att rapportera direkt til verksamhets ägare/VD men du kommer även ha mycket nära kontakt och samarbeta med alla kollegorna på företagets avdelningar samt ha kontakt med våra chefer ute på de lokala avdelningar runt om i Sverige.


Vi erbjuder möjlighet for at du kan jobba hemifrån.


OM DIG SOM SÖKER


Vi söker dig som är en självgående löneadministratör med flera års erfarenhet av helheten inom lönehantering. Du är van att arbeta med kollektivlöner och har god förståelse för kollektivavtal. Har du också en eftergymnasial utbildning inom lön, ekonomi eller system är det positivt. Meriterande är även vana av att arbeta med flera olika kollektivavtal och av att ha systemansvar.


Som person ser vi att du är noggrann, lojal och ansvarsfull med ett stort eget driv. Du är mån om att hålla deadline och har lätt för att ta egna initiativ i arbetet för att komma framåt. Du har integritet och ett visst mått av skinn på näsan, du är trygg och stabil samt kan vara tydlig och kravställande mot andra i organisationen. Vidare ser vi att du har en pedagogisk fallenhet och ett intresse för att utbilda andra. Trivs du att arbeta i en prestigelös miljö med högt i tak och korta beslutsvägar samt engagerade kollegor är detta tjänsten för dig!
Skriftlig och talad engelska är ett krav för denna tjänst då många av våra anställda bara talar engelska


OM OSS PÅ THE ELLEN GROUP
A worry free experience for your colleagues and our customers, is your daily guiding star, as a leader within The Ellen Group.


Why The Ellen Group ...
Happy employees, serving happy customer... We strive to build a worry free work environment, focusing on our employees being engaged and happy and so they can focus on our customers’ needs
...who receive correct quality... Continuously finding efficient ways to deliver the quality agreed with our customers
...consistently... We standardize our processes and train our employees to be able to deliver a consistentlevel of service
...and always with a smile! That is the Ellen way! Because what matters is happiness!
The Ellen Group is responsible for providing housekeeping services to a number of hotels across Sweden and Denmark. We have more than 10 years of experience in this field and believe to be able to be the best at what we do...and without a doubt we are the most caring about our employees and customers.
We are on a growth journey where we will be adding even more customers and colleagues in the months ahead, so we are looking for a genuine star to help us ensure that the salaries for all employees are done correctly on a consistent basis.


We look forward to hearing from you!
Please send your application and CV via e-mail; hr.se@theellengroup.com. We appreciate a motivated application where you clarify how you can contribute to The Ellen Group’s continued employee and customer happiness and development. Applications will be processed, and interviews held on an ongoing basis.
If you have questions regarding the position, please contact us on hr.se@theellengroup.com
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hemifrån
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2022
  • Ansök senast: 6 mars 2022

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024