OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Vi söker just nu en Lönenavsarig med ekonomi erfarenhet till en av våra kunder i Göteborg. Vår kund är verksam inom detaljhandeln och har ett antal butiker runt om i landet. Uppdraget löper till mitten på september i första hand och därefter finns det för rätt person goda chanser till förlängning.
Arbetsuppgifter
Som Löneansvarig hos vår kund ansvarar du för löneberäkningen för alla bolag som företaget säljer tjänster till. Vidare ansvarar du för att avtal och försäkringar sköts korrekt. En annan viktig uppgift är att vara ett stöd för butikschefer och ägare i personalfrågor.
Du har en bred roll och kommer att:
• Beräkna lön för alla butiker inom redovisningstjänsterna
• Beräkna lön för moderbolaget
• Självständigt ansvara för redovisning, bokslut och månadsavstämningar
• Säkerställa att skatt och sociala kostnader beräknas korrekt samt att underlagen lämnas till ansvarig på ekonomi
Du ansvarar även för:
• Att göra kontrolluppgifter samt skicka in dessa till berörda myndigheter
• Statistik avseende sjukfrånvaro
• Administrationen av schemaläggning och säkerställa att försystemen gör korrekta beräkningar samt överföra lön varje månad
• Företagets kollektivförsäkringar
• Reseräkningar, traktamenten, bilförmåner
Din bakgrund
Vår nästa Löneansvarig har flera års erfarenhet av arbete med löneberäkningar och kan självständigt sköta en butiks hela redovisning från enklaste bokföring till färdigt bokslut. Du kan även ta in ett nytt företag i redovisningen från grunden alternativt ta över ett företag från någon annan som skött redovisningen tidigare.
Vi ser att du har utbildning i lönehantering, Handels kollektivavtal samt kollektivförsäkringar. Kunskapen du skaffat dig i din utbildning har du också framgångsrikt utövat i praktiken.
Det är ett krav att du har arbetat i Kontek Lön samt meriterande om du har kunskaper i Kontek Time, Travel samt personalplaneringssystem. Har du även arbetat i TooEasy är det ett extra plus.
Självklart har du god förståelse för redovisningens alla delar och även mycket goda kunskaper i Excel.
Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som är noggrann, engagerad och förstår orsak och verkan inom ekonomi. Vidare är du engagerad i ditt arbete, självgående och har god samarbetsförmåga. Du är stresstålig och trivs när tempot är högt och arbetsuppgifterna varierande. Det är även viktigt att du har en hög känsla för service och är anpassningsbar utefter de situationer som kan uppstå.
Om du tycker att tjänsten verkar lockande och beskrivningen stämmer in på dig tycker vi att du ska skicka in din ansökan till oss!
Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Provanställning/Heltid/Göteborg
Tillträdesdag
Omgående! Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan via lernia.se så snart som möjligt!
Information
Lernia Bemanning ser till din kompetens och därmed har ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell bakgrund ingen betydelse i våra rekryteringsprocesser. Våra värderingar är Pålitlighet - Affärsmässighet - Vi är lika och unika, vilka genomsyrar vårt dagliga arbete. Personalen är vår viktigaste resurs och därför är det angeläget för oss att satsa på dig. Din anställning hos Lernia Bemanning omfattas av gällande kollektivavtal.
Lernia är vägen framåt
Lernia Bemanning stärker kundernas konkurrenskraft genom effektiva bemanningslösningar. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som rekryterar och hyr ut personal i hela Sverige.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kajsa Söderlund
0722-541368
Margreth Sternvad
0722-54 13 09
Tanja Zoric
Ida Holmberg
0722-541304
Dijana Stavreska
Theres Lundborg
Igor Glavan
0722-545122
Josefin Forsberg
Malin Grahmstad
Christofer Skoogh
0722541343