OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta på en flexibel arbetsplats som ser och tar hänsyn till individen, där du får möjlighet att arbeta brett med både löneadministration och ekonomiadministration?
Välkommen till en arbetsplats som tar vara på dina idéer och där du får vara med och driva utvecklingen framåt! Vi söker dig som är en duktig löneadministratör och som också har grunderna i ekonomiadministration. Är det dig vi söker?
Löneansvarig i en spännande och samhällsviktig verksamhet
Modigo är en privat vårdgivare inom specialistpsykiatri som på kort tid etablerat sig som ett av de ledande företagen inom området neuropsykiatri, utredningar och behandling. Vi arbetar alltid enligt evidensbaserade metoder och har en hög kvalitetsstandard. Modigo har mottagningar i Sundsvall, Stockholm, Lund samt Göteborg.
Våra värderingar kvalitet, medmänsklighet och mod beskriver oss väl och är våra ledstjärnor i såväl beslutsfattande som i vårt dagliga arbete. Modigo ingår i koncernen Modigo Group tillsammans med ADHD Care by Modigo som är en digital specialistklinik inom medicinsk behandling av ADHD.
Omväxlande arbetsuppgifter inom lön och ekonomi
Vi söker en löneansvarig som även kommer att arbeta med ekonomiadministration och ingå i vårt ekonomiteam som är baserat på vårt huvudkontor i centrala Stockholm. Du kommer främst att arbeta med löneadministration samt kund- och leverantörsreskontra men även att sedvanliga ekonomiuppgifter såsom enklare bokföring, kvitton och utlägg.
Som löneansvarig arbetar du självständigt med den löpande löneprocessen. Ett formellt kompetenskrav är att du kan tolka och tillämpa lagar, kollektivavtal etc inom området samt har erfarenhet av att hantera hela löneåret inklusive pensioner och försäkringar. Du kommer i din tjänst ha en hel del kontakt med kunder, patienter och konsulter via telefon och mail så ett genuint intresse av att ge service är viktigt.
Är du den vi söker?
Vi söker dig som är utbildad löneadministratör och har 3-5 års erfarenhet av alla moment inom löneadministration. Vidare har du grundläggande kunskaper inom ekonomi och har troligen arbetat med så väl kund- som leverantörsreskontra. Det är mycket meriterande om du har arbetat inom privat vård. Du har mycket god systemvana främst gällande på marknaden vanliga lönesystem, goda kunskaper i Excel och gärna erfarenhet av Fortnox.
Då du kommer att ha mycket kontakter via såväl mail som telefon krävs goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift. Som person är du självständig, flexibel, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta. Rollen innebär en hel del självständig administration där du behöver vara strukturerad, noggrann och fokuserad. Vidare är du ordningsam, effektiv och bidrar till en positiv utveckling både gällande dina egna uppgifter och verksamheten i helhet.
Om anställningen
Tjänsten är på 80-100 % på kontorstid med stora möjligheter till flexibilitet och viss möjligt att arbeta på distans. I rollen finns goda utvecklingsmöjligheter inom såväl lön som ekonomi. Vi har kollektivavtal och riktigt bra förmåner.
Ansökan och kontakt
Om du har några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår HR-chef My Salling på telefonnummer 0708-635416. Maila din ansökan med CV och personligt brev till jobb@modigo.se och skriv ”Löneansvarig/ekonomiassistent” i ämnesraden i mailet, så snart som möjligt då urval pågår men senast den 12 september. I din mail vill vi att det framgår om du har erfarenhet av löneadministration och ekonomi.
Varmt välkommen med din ansökan!