Löneansvarig med intresse för och kunskap om HR-frågor till Engströms

Arbetsbeskrivning

Engströms (Br Engströms Entreprenadmaskiner AB) arbetar inom vägbyggnad och byggindustrin. Företaget grundades 1956 och är ett av Sveriges största entreprenadmaskinsföretag. Idag är man ca 140 anställda med huvudkontor i Örebro.

Maskin och fordonsparken består av band och hjulgrävare, dumpers, hjullastare, bandschaktare, teleskoptruckar, pålningsmaskiner, väghyvlar, lastbilar, trailers, krossverk och sorteringsverk. Totalt antalet enheter och resurser är över 200.


Bolaget är under utveckling med affärsområden/bolag och kontinuerligt växande.

Engströms dotterbolag TMCC är ett företag som är verksamt inom service, reparation, butik med reservdelar och oljor, på- och ombyggnad av fordon och maskiner, samt försäljning av nya och begagnade entreprenadmaskiner. Idag är man ca 20 anställda.

Engströms / TMCC finns vid Örebro Truckstop, strax söder om Örebro, som sedan juni 2014 är vårt huvudkontor.

Läs mer på www.estroms.com och på www.tmccsweden.com

Löneansvarig med intresse för och kunskap om HR-frågor


Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet av löneadministration och HR-frågor, och som brinner för att fortsätta utveckla dessa båda områden. Du behöver vara van att hantera relativt stora personalgrupper (idag är vi ca 160 personer).

Du kommer att vara ansvarig för våra löner, vilket innebär allt från sammanställning av löneunderlag, lönebearbetning samt efterarbete. Idag är det mycket manuell hantering av vår löneprocess. Du kommer också att vara delaktig i ett systemskifte gällande bl a lönekörningen.
Till en början kommer ca 80% av din tid gå till att hantera löner, dvs ca 20% till HR-frågor, vi ser dock att ditt HR-arbete kommer att öka markant efter vårt systembyte.

Vi vill att Du utvecklar våra lönerutiner likväl som de personaladministrativa rutinerna, arbetar med att uppdatera vår personalhandbok/policies.
 
Du kommer att arbeta med verksamhetsstöd till organisationens chefer, i fråga om exempelvis rekryteringar, medarbetarsamtal, företagshälsovård, personalärenden, hålla dem uppdaterade gällande nya regler och lagar inom HR-sidan samt medverka vid diskussioner kring avdelningsutvecklingar.
Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med bl a Excel, Word, Power Point och Hogia Lön. Pyramid är vårt affärssystem, som du också kommer att arbeta med till viss del.

För att trivas i rollen måste du tycka om att arbeta i ett entreprenörsdrivet företag i tillväxt. Du behöver vara en driven och självgående person med förmågan att få fram ditt budskap genom mycket god kommunikation och pedagogik. Du tar stort ansvar för din roll och ger både förtroende och ställer krav på din organisation.

Tillträde omgående, därför kan urval komma att ske under ansökningsperioden.

Har du frågor kring tjänsten är Du välkommen att ringa rekryteringskonsult Åsa Quarfordt, Personalpoolen Mellansverige AB på tel 019-12 60 49. Vi vill ha din ansökan med personligt brev och CV snarast, dock senast 9 oktober 2016.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrika Goldkuhl
019-12 60 01
Agnetha Paulsson
019-12 60 05
Åsa Quarfordt
019-12 60 05
Pernilla Dawidson
019-126059
Agnetha Paulsson
019-12 60 74
Pernilla Dawidson
019-126005
Åsa Quarfordt
019-12 60 49
Rekryteringskonsult Åsa Quarfordt
019-12 60 49
konsultansvarig Pernilla Dawidson
019-126059
Ulrika Goldkuhl
019-126001

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Personalpoolen Mellansverige AB ÖREBRO
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månatlig löneutbetalning
  • Heltid Rekrytering
  • Publicerat: 20 september 2016

Besöksadress

Engelbrektsgatan 8 70142 ÖREBRO
None

Postadress

Engelbrektsgatan 8
ÖREBRO, 70142

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

25 november 2024