Löneansvarig med systemintresse

Löneansvarig med systemintresse

Arbetsbeskrivning

Om rollen

Vi söker nu en löneansvarig som har ett systemintresse. Bra tillfälle för den som vill ta klivet upp i sin lönekarriär eller för den som söker en spännande utmaning där man för bygga sin egna lönefunktion. Vi söker därför en person som kan börja relativt omgående för att hämta hem lönen från ett outsourcing företag, sköta implementeringen och all integration i detta projekt. Detta kan göras av en ren konsult under ca 6 månader för att sedan bli överrykterad rekryterad eller så sköts denna rekrytering parallellt under konsultuppdraget med en annan person med start under/efter sommaren.

Vår kund är den ledande tjänsteleverantören inom installation, driftsättning och teknisk support. De ser till så att dess kunders IT-system fungerar och finns där för kunder när de behöver service och hjälp - så att kunden kan fokusera på sin kärnverksamhet. 

Uppdragsperiod: Start relativt omgående Mars/april till september 2022. Starten kan vi anpassa utifrån rätt person. Vår kund vill även rekrytera personen givet att personen också vill det men oavsett vill vi ha in en konsult/person för integration och implementering de första 6 månaderna parallellt med vår rekrytering.

Omfattning: 100%.

Arbetsort: Basen är i Stockholm. Man kan jobba digitalt och personen kan även jobba oavsett vart i landet man bor.

Om vår kund

Bolaget finns i Sverige, Norge, Danmark och Finland och är totalt ca 1500 anställda varav 600 i Sverige. De har ca 25 kontor runt om i Sverige. I Sverige har lönefunktionen i många år varit outsourcad och nu planeras att lyfta hem lön och bygga en egen löneavdelning bestående av 2 medarbetare som kommer att tillhöra Nära samarbete med Finance-funktionen i Norge.

Om rollen?

Arbetsuppgifter både för konsulten och den framtida medarbetaren:

Man bör vara mycket erfaren inom hantverket lön och även ha ett systemintresse och har gjort integrationer/systemimplementation tidigare. 

Ett plus om man har jobbat med Hogia, Agda och är van att ta en “ledande” och drivande roll i projekt.

Implementering samt tidsperspektiv för konsulten i ca 6 månader

○ Övertag från Outsourcinföretag

○ Implementering av nytt lönesystem för Sverige, möjligen i 2 steg med utgångspunkt i nuvarande lönesystem hos leverantör

○ Registrering av företagsuppgifter, ackumulatorer

○ Konvertering av lönedata

○ Upplägg av rutiner/kontaktvägar/ansvariga

○ Anpassningar av kontoplan samt lönearter

○ Ge råd och tips om uppbyggnaden av löneavdelningen och systemen

Månadsvisa tjänster mer för den "fastanställda" personen efter integrationen

○ Lönebearbetning inklusive all vanligt förekommande aktiviteter som en löneadministratör hanterar för att företagets anställda månatligen ska kunna erhålla en lönespecifikation och för att löneutbetalningen ska betalas ut till den anställdes konto

○ Uppläggning av nyanställda

○ Avslut av avgående anställda

○ Förlängningar och förändringar av befintligt anställda

○ Löpande förändringar i personregister beträffande nya löneuppgifter, skatteuppgifter, bankkonto, adress, scheman och annat relevant som behövs för individen.

○ Hantering av timavlönade (en avvikande företeelse som inte finns enligt kollektivavtal) ○ Hantering av löneförskott

○ Hantering av uppstådd skuld samt säkerställa att inbetalning sker tillsammans med finansavdelningen i Norge

○ Hantering av ersättningar och avdrag enligt gällande lag, kollektivavtal samt företagsregler

○ Hantera enstaka löneändring och övriga grundläggande för enskild individ

○ Handleda och stötta mer juniora kollegor i teamet när det blir dags

○ Bokföringsunderlag, kontakt med finansavdelningen i Norge

○ Övertidsjournaler, som sen ska vidare till fackliga parter

○ Underlag för skattedeklaration, kontakt med finansavdelningen i Norge

○ Semesterskuldlista inklusive kompskuld, kontakt Norge

○ Rapportering till Försäkringskassa samt hantera förfrågningar därifrån

○ Rapportering till myndigheter vid förfrågan, tillgänglig för chefer och medarbetare

Talents of Sweden

Vi är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade ekonomer och företag. Att söka detta uppdrag genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag och rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp utöver detta specifika konsultuppdrag.

Vid frågor om oss eller tjänsten, kontakta oss på career@talentsofsweden.se. Vi intervjuar löpande så välkommen med din ansökan!

Sökord: Interimskonsult, Interim, konsult, ekonomikonsult, ekonomi, jobb, Lön, lönechef, lönekonsult, systemimplementation, system, Talents of Sweden

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Talents of Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 mars 2022
  • Ansök senast: 22 april 2022

Besöksadress

Engelbrektsplan 2
None

Postadress

Engelbrektsplan 2
Stockholm, 11434

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024