OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi hjälper nu vår kund att hitta en löneansvarig med helhetsansvar för lönehanteringen och löneprocessen inom koncernen!
Start: Omgående
Arbetsort: Danderyd
Vår kund
Vår kund är verksamma inom Byggbranschen och deras kunniga personal samt flexibla organisation har gjort dem till en uppskattad leverantör till såväl större byggbolag som till kommersiella fastighetsutvecklare. Deras största tillgång är deras medarbetare. Det är tack vare deras kompetens och arbetsglädje som vår kund kan leverera bättre resultat än vad deras beställare förväntar sig - gång efter gång. De är därför måna om att bibehålla den laganda och arbetsglädje som genomsyrar företaget, och företaget försöker alltid att ge deras medarbetare den där lilla extra omsorgen som gör så stor skillnad.
Din profil
Du har förmodligen flera års erfarenhet som löneansvarig, löneadministratör eller lönekonsult. Du är van att hantera de utmaningar som finns vid en lönekörning och har den erfarenhet som krävs för att skapa en effektiv och korrekt lönekörning. Du kommer vara den som självständigt gör lönerna för hela bolaget och du tar ägandeskap för allt som gäller löner. Du har förmodligen arbetat med att säkerställa en effektiv och kvalitetssäkrad löneprocess, pensions -och personalförsäkringshantering samt rapportering till fackföreningar och myndigheter. Du ska också ha arbetat med att utveckla och effektivisera processer och rutiner samt ansvarat för att verksamheten följer GDPR.
Du är en person med mindsetet: att du är bäst på det du gör och om du inte är det så tar du reda på hur du når dit. Du har arbetat med löneadministration från "ax till limpa" och håller dig ständigt ajour med lagar, regler och kollektivavtal. Erfarenhet av löneadministration inom byggbranschen och av Hogia Bygglön Plus är mycket meriterande.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Helhetsansvar för löneprocessen för YA och tjänstemän
- Huvudansvarig för företagets lönesystem Hogia Bygglön Plus
- Säkerställa en effektiv och kvalitetssäker löneprocess
- Ansvara för pension -och personalförsäkringshantering
- Rapportera till Byggnads och SEKO
- Lämna arbetsgivardeklarationer till Skatteverket
- Rapportera till SCB, Försäkringskassa, A-kassan, Tillväxtverket samt övriga myndigheter
- Ansvara för att registrera löneutbetalningar i bank
- Upprätta kontrakt vid nyanställningar
- Ansvara för att bolaget följer GDPR
- Ansvar för semesterberäkning, månads -och årsavslut inklusive avstämning av löne- respektive personalkonton
- Vara behjälplig i att utveckla och förbättra processer och rutiner för löne- och personaladministration
- Vara behjälplig i uppdaterandet av företagets personalhandbok
- Vara behjälplig med YA:s skatteärenden
Skallkrav
- Relevant eftergymnasial löneutbildning
- Flera års dokumenterad erfarenhet av operativt lönearbete med hela löneprocessen
- Kunskap om olika lönesystem
- Kunskap inom lagar och regler inom löneområdet samt van att tolka kollektivavtal, främst inom Byggbranschen
- Goda kunskaper inom MS Office
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Meriterande:
- Auktoriserad lönekonsult
- Erfarenhet från Byggbranschen
- Kunskaper i Hogia Bygglön Plus
Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!
careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)
Vid frågor, kontakta Olle Olsson på olle@deltaconsulting.se eller 070-402 84 22.
Välkommen med din ansökan!
Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.
Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.
Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christoffer Rozenbachs
073-928 59 86
Olle Olsson