Löneansvarig till ProfilGruppen

Arbetsbeskrivning

Är du en självgående och lösningsorienterad person med ett noggrant, kvalitetsmedvetet arbetssätt och flerårig erfarenhet av löneadministration i tillverkande företag? Lockas du av möjligheten att få axla en roll med stort eget ansvar där du självständigt organiserar och strukturerar upp ditt arbete? Då kan rollen som löneansvarig på ProfilGruppen vara rollen för dig.

ProfilGruppen är ett svenskt, noterat bolag som utvecklar och tillverkar kundanpassade komponenter och profiler i aluminium. Idag har koncernen drygt 500 medarbetare och verksamheten kännetecknas av personligt engagemang, snabbhet, lyhördhet och professionalitet. På ProfilGruppen strävar de alltid efter att förbättra processer och kompetens på ett hållbart sätt och önskar nu förstärka HR-teamet med en driven person som kan äga och utveckla lönefunktionen.

OM ROLLEN
Som löneansvarig på ProfilGruppen tillhör du HR-avdelningen och arbetar i nära samarbete med HR och ekonomi samt stödjer och instruerar medarbetare, avdelningschefer och skiftledare i frågor rörande lön.

Urval av arbetsuppgifter:

- Producera korrekta löneutbetalningsunderlag enligt företagets rutiner, med

hänsyn till aktuella avtal, utifrån tillgängligt underlag rörande löner, övriga

ersättningar, avdrag m.m.

- Ansvara för lönerelaterad administration såsom pensioner och försäkringar

- Ta fram bokslutsunderlag samt underlag för redovisning av skatter och arbetsgivaravgifter

- Administration av scheman i tidrapporteringssystemet

- Beräkning och reglering av arbetstidsförkortning

- Framtagning av statistik till Svenskt Näringsliv, SCB, FORA m fl

- Säkerställa att korrekta inkomstuppgifter m m rapporteras till olika myndigheter såsom Collectum, försäkringskassan

Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Åseda och för denna tjänst finns viss möjlighet att arbeta på distans (3 dagar/vecka).

OM DIG
Vi söker dig med ett noggrant, kvalitetsmedvetet arbetssätt och en stark känsla för integritet. Du är van vid att arbeta självständigt under stort eget ansvar och har lätt för att prioritera och strukturera upp ditt arbete. Du trivs i en roll med stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter och värdesätter kombinationen av att arbeta självständigt samtidigt som du verkar i en social miljö och utgör en del av ett större team.

Genom tidigare roller har du kunskap om tillämpning av kollektivavtal inom industrin och du har troligtvis en bakgrund i tillverkande företag. Kunskap i svenska och engelska är ett krav och erfarenhet av Agda PS är meriterande.

ANSÖKAN
Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten får du gärna kontakta oss på jobb@switchgame.se

OM SWITCH GAME
Switch Game är rekrytering- och konsultbyrån som gör de krångliga enkelt, superenkelt. Genom att kombinera beprövade metoder med moderna arbetssätt och ny teknik kan vi hitta unika matchningar, snabbt och med hög träffsäkerhet. Vi arbetar alltid tvåvägs och söker kandidater till uppdrag såväl som uppdrag till kandidat vilket skapar en dynamisk organisation med många spännande möjligheter.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SwitchGame
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 mars 2024
  • Ansök senast: 1 september 2024

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024