Löneansvarig till XCARET

Löneansvarig till XCARET

Arbetsbeskrivning

Löneansvarig till XCARET!

Brinner du för löner och att se till att rätt personer får rätt lön efter rätt avtal i rätt tid?
Vill du leda och utveckla en del av ett ambitiöst och positivt gäng med ett starkt driv?
Vill du dessutom utvecklas tillsammans med våra växande kunder? Då har vi arbetet för dig!


Hur ser din arbetsdag ut?

Som löneansvarig hos oss kommer leda och driva lönearbetet. Du kommer att arbeta med både nationella och internationella kunder av varierande storlek i olika branscher. Du genomför självständigt dina egna samt bistår våra löneadministratörers löneserviceuppdrag med hög kvalitet och service där du själv planerar dina uppdrag. Du har nära kontakt med kunder och ansvarar för hela löneprocessen, vilket inkluderar förberedande av underlag, rapportering, tolkning och rådgivning av avtal och regler. Likaså har du kvalitetsansvar internt samt gentemot kund och arbetar proaktivt med dem – vilket innebär att utveckla kunduppdragen och kundrelationen samt att ge enastående service genom professionell rådgivning och konsultation.
- Du ska hålla dig uppdaterad inom skattelagstiftningen relaterade till löneområdet (t ex inkomst/lön, kostnadsersättningar och förmåner).
- Du hanterar semester, sjukfrånvaro, föräldraledighet, tjänstledighet och allt vad det innebär.
- Du kommer att vara en viktig spelare i utvecklingen av teamet samt implementering av nya ekonomi/HR-system.

Vem trivs här?

För att trivas behöver du ha en gedigen erfarenhet av att hantera hela löneprocessen. Du känner dig trygg i din kunskap och har lätt att på ett pedagogiskt sätt nå fram med din kunskap till andra. Du är serviceinriktad och kommunikativ då du kommer ha många kontaktytor såväl internt i organisationen samt med våra kunder. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du är en lösningsorienterad och gillar att ta ansvar. Du stimuleras av utmaningar och vill vara en del av utvecklingen och effektiviseringen av Xcarets processer och arbetsmetoder. Vi ser gärna att du utöver de löpande arbetsuppgifterna har ett öga för hur de nuvarande processerna kan effektiviseras genom till exempel digitala verktyg och andra automatiserade lösningar. Goda kunskaper i Excel underlättar arbetet och ökar möjligheterna för ett lyckat resultat.
Det är starkt meriterande om du arbetat på byrå i några år samt att du har ett systemintresse. Du behöver ha erfarenhet av att arbeta i Visma lön samt Fortnox lön. Övriga lönesystem är välkommet.

Låter det intressant?

Ansök snarast, dock senast 31 oktober. Vi arbetar med löpande urval. Kom ihåg att i din ansökan bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar om vad som lockar med tjänsten och varför just du är rätt person.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Postadress

Eskilstunavägen 35
Torshälla, 64430

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

31 oktober 2024

24 september 2024