OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Organisation Personalavdelningen i Enköpings kommun förbereder sig för framtiden och behöver förstärkning. Personalavdelningen ingår i kommunstyrelsekontoret, som även handhar frågor inom områden som information, näringsliv, ekonomi och administration. Kommunen har ca 3000 tillsvidareanställda och ca 4500 löner betalas ut per månad. Personalavdelningen består av 17 medarbetare. Vi står inför pensioneringar samtidigt med ett byte av löne/PA-system och det kommer att påverka och ställa krav på vårt arbete och arbetssätt och där behöver vi dig! Arbetsuppgifter Vi erbjuder dig ett arbete med stort eget ansvar, där målet är rätt lön i rätt tid. Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: att kvalitetssäkra och registrera uppgifter i lönesystemet utifrån skriftliga underlag från personalansvariga chefer/motsvarande, att göra rimlighetsbedömningar av löneutbetalningar, att samarbeta med och stödja arbetsledare i anställnings- och lönefrågor, att skriva arbetsgivarintyg och lämna upplysningar till olika myndigheter, samt att medverka i det systematiska förbättringsarbetet av kvalitet och säkerhet i löneprocessen. Erfarenhet Vi söker dig som har relevant gymnasieutbildning, gärna med KY-utbildning/annan eftergymnasial utbildning och erfarenhet av kvalificerat lönearbete under ett par år. Vi ser gärna att du är van att läsa och tolka avtal samt att du har erfarenhet av lönearbete inom offentlig sektor. Har du dessutom kunskaper i lönesystemen KPAI eller Personec P så är det meriterande. Du kommer att ha kontakt med många personer och arbetet är periodvis intensivt. Det innebär att du måste ha god förmåga att samarbeta och klara av arbete under tidspress. Du tar stort ansvar och arbetar strukturerat och noggrant. För att lyckas i rollen som löneassistent krävs vana att arbeta självständigt och förmåga att ge service.