OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Personalenheten på Rättviks kommun söker en
Löneassistent 75%
Personalenheten behöver förstärkning med en medarbetare för en begränsad tid. Vi är tio personer som arbetar på enheten idag och vi hittas inom yrkena löneadministratör, personalsekreterare, rehabiliteringssamordnare, folkhälsoplanerare och personalchef.
Vårt uppdrag är såväl strategiska som löpande personal- och lönefrågor. Som löneassistent ingår Du i ett arbetslag på sju personer, vilka hanterar cirka 2000 löner per månad inom alla kommunala verksamheter.
Arbetsuppgifter:
- Löpande lönearbete och granskning i Personec K lönesystem MVS.
- Information till chefer och medarbetare om gällande lagar och avtal på området.
- Medverkan i utvecklings- och förändringsarbete inom enhetens verksamhet.
- Myndighetskontakter.
Kvalifikationer:
Vi söker Dig som helst har några års erfarenhet av lönearbete och/eller ekonomisk utbildning på lägst gymnasienivå. Som person är Du noggrann, flexibel, har siffersinne samt ett trevligt bemötande. Du bör ha god förmåga att arbeta självständigt, men lika viktig är Din förmåga att samarbeta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.