Löneassistent

Arbetsbeskrivning

Nyköpings kommuns Löneenhet hanterar sammanlagt ca 6500 löner då vi servar både kommunens, Oxelösunds kommun samt Regionförbundet Sörmlands löner. Löneenheten hanterar även politikers och gode mäns arvoden. I och med det ökade flyktingmottagandet har andelen gode män ökat vilket gör att löneenhetens arbete med dessa arvoden också ökat.

Vi söker just nu en löneassistent för en tidsbegränsad anställning på 12 månader, med start omgående. Är du den vi söker?

ARBETSUPPGIFTER
I arbetsuppgifterna som löneassistent ingår att lägga upp anställningsavtal och beräkna arvoden. Arbetet består också av att sammanställa uppgifter av årsinkomst till Försäkringskassan, inrapportering av AFA- försäkring, kontering av leverantörsfakturor, redovisning av kvitton och utlägg samt att ibland svara i telefonen och ta emot besökare. Övriga allmänna löneärenden så som arbetsgivarintyg, hantering av uppsagda tjänster etc. kan också förekomma.

För att ge bästa service på ett så effektivt sätt som möjligt i dessa arbetsuppgifter, krävs en god förtrogenhet med det operativa lönearbetet eller kunskaper inom HR gällande löneavtalsrätt samt gärna en god ekonomisk förståelse.


KVALIFIKATIONER
Du har lägst treårig gymnasieutbildning där ekonomisk inriktning är meriterande. Det är också meriterande om du har dokumenterad erfarenhet av att tidigare ha arbetat med lönearbete så som tidrapportering, anställningsavtal och lönearvoden. Du får också gärna ha erfarenhet av kontering.

Vi söker en medarbetare som är lugn och trygg med noggrannhet som utmärkande drag. Du behöver tycka om lönearbete utifrån detaljarbetet det innehåller. Vi vill att du ska kunna exemplifiera hur du arbetar på ett metodiskt och systematiskt sätt.

ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En modern och snabbt växande kommun med god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.

Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Sveriges första höghastighetsjärnväg - Ostlänken. Ett arbete som kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om fler arbetstillfällen och god medborgarservice.

Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

Om du önskar stöd i programmet Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-704 704.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Nilsson
0155-24 84 04
Åsa Johansson
0155-24 81 83
Anna Möller
0155-24 85 59
Harriet Suomi-Forssblad
0155-45 75 19
Pekka Haapanen
0155-24 89 92
Per Norrhäll
0155-24 84 70
VD Nyköpings Arenor Caroline Dewoon Thorén
0155 – 45 74 20
Vision Åsa Johansson
0155-24 81 83
Akadermikerförbundet SSR Anna Möller
073-662 23 95
VD Nyköpings Arenor Caroline Dewoon Thorén
0155-45 74 20

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nyköpings kommun - Centrala funktionen Nyköping
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2017-01-01 , upphör: 2017-12-31 12 månader allmän visstidsanställning.
  • Publicerat: 24 november 2016

Besöksadress

Stora Torget 1 61183 Nyköping
None

Postadress

None
Nyköping, 61183

Liknande jobb


Administratör Zeppelin Mining

Administratör Zeppelin Mining

7 december 2022

2 december 2022

Payroll Specialist - Global Mobility

Payroll Specialist - Global Mobility

25 november 2022

23 november 2022