OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter: Arbetsgivarenheten är den centrala enheten som ger den politiska ledningen hjälp och service inom löne- personal- och organisationsområdet. Vi biträder också förvaltningarna som rådgivare, utbildare och specialister. Vid arbetsgivarenheten handläggs alla frågor inom personal- och löneområdet. Du kommer att arbeta som löneassistent med vårt verktyg Personec P Ditt arbete innebär att utifrån gällande kollektivavtal handlägga löpande lönearbete, biträda medarbetare och chefer i avtalstolkning och rådgivning Kvalifikationer: Vi söker dig som är ansvarsfull, och van vid administrativa och ekonomiska arbetsuppgifter. Meriterande är om du har erfarenhet av lönesystemet Personec P. Vi förutsätter att du har god insikt i de arbetsrättsliga avtal som styr anställningen hos offentliga arbetsgivare och att du behärskar Officepaketet. Du är bra på att bemöta människor, flexibel, serviceinriktad och har förmåga att arbeta självständigt. Du har lägst gymnasieutbildning men meriterande är högskoleutbildning inom det personaladministrativa området. Ansökan behandlas enligt PUL (personuppgiftlagen)