OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SERVICEFÖRVALTNINGEN söker LÖNEASSISTENT 50% Som löneassistent kommer Du att tillhöra löneenheten och arbeta ut mot fackförvaltningarna. Arbetsuppgifter Du kommer främst att arbeta med löner avseende socialförvaltningens personal.Vi använder personal- och lönesystemet Heroma. Kvalifikationer Du ska ha gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning, löneassistentutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer likvärdig.Du ska även ha erfarenhet av arbete med löneadministration.Du skall ha datorvana och det är positivt om Du kan arbeta med EXCEL.Kunskap om lagar inom personalområdet och kommunala avtal samt vårt personal- och lönesystem Heroma är en merit.Du ska kunna arbeta självständigt men också ha lätt för att samarbeta med andra.Du är ansvarstagande, lyhörd och en positiv person.I arbetet med löne-administrationen är det viktigt att Du är noggrann. Övrigt Eftersom övervägande delen av medarbetarna inom löneenheten är kvinnor ser vi gärna manliga sökanden.