OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MejDej-kooperativet är ett brukarkooperativ vars ändamål är att ge assistansberättigande medlemmar möjlighet till en självvald och självstyrd personlig assistans. För att möjliggöra detta åtar sig MejDej-kooperativet arbetsgivarskapet för medlemmarnas personliga assistenter. Medlemmarna väljer själva sina assistenter, schemalägger assistenterna samt bestämmer över arbetsinnehåll. Vi strävar efter att ha en så god kompetens hos våra anställda, som möjligt och vi är måna om att såväl medlemmar som anställda, ska känna sig tillfreds med oss som assistansanordnare och arbetsgivare. Som anställd har du möjlighet att ta del av de utbildningar som vi erbjuder våra anställda samt subventionerad friskvård. Du kan hitta mer information på vår hemsida; www.mejdej.se MejDej-kooperativet är en IFA-godkänd verksamhet (www.intressegruppen.info) Kooperativet har ca sextio medlemmar och ca 400 anställda assistenter. VI SÖKER LÖNEASSISTENT I KRISTIANSTAD 75% TJÄNST Du ska registrera löner i Hogia Lön Plus från tidrapporter (ca 300 per månad) som inkommer från arbetsplatserna. Göra månatliga sammanställningar kring semester samt ta fram statistik och rapportera till KP. Fakturera Försäkringskassa och Kommuner. I din arbetsuppgift ingår också samtal om löner och semester från medlemmar och assistenter. Din uppgift kommer också vara att aktivt medverka i olika utbildningsinsatser, informationsträffar och liknande möten med medlemmar och anställda assistenter. KVALIFIKATIONER: - Kunskaper i löneprogrammet Hogia Lön Plus och Personal - Förmåga att läsa och förstå lagar och regelverk - Kännedom om LSS/LASS samt dela lagens intentioner - Kunskap i arbetsrättsliga frågor - Ha ett bra bemötande - Vara flexibel - Datavana - God förmåga att kunna uttrycka dig i tal och skrift - Lämplig utbildning - Vara stresstålig Vi söker en person som ser sig själv som mogen med varierad livserfarenhet. Du ska både kunna arbeta självständigt och ha lätt för att samarbeta. Du arbetar ett ett nära team om åtta som består av olika yrkesgrupper. Dessutom samarbetar du med arbetsledare och assistenter ute på arbetsplatserna . Du ska ha förmåga att lyssna, sätta dig in i andra människors situation och vara lyhörd för olika önskemål. Därtill krävs pedagogiska färdigheter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Anställningen kommer att påbörjas den 1 april med två månaders introduktion. Du kommer att ha en provanställning på sex månader och om vi trivs tillsammans kommer den sedan att bli en tillsvidareanställning. Kollektivavtal: KFO/SKTF med individuell lönesättning. Dina ansökningshandlingar med meritförteckning och löneanspråk vill vi ha senast den 18 december. Kallelse till intervjuer kommer att ske i mitten av januari. Ange löneanspråk och referensnummer 2009-300
Kontaktpersoner på detta företaget
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Verksamhetsledare Agneta Ryfelt
044-781 51 00
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Personaladministratör Eva Arvidsson
044-781 51 11
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Arbetsledare Eva Arvidsson
044-781 51 11