OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Höörs kommun står inför ett byte av löne- och personalsystem. Under införandeperioden kommer personalkontoret att behöva arbeta parallellt med både det gamla och det nya systemet samt delta i utbildningar m m. Vi behöver därför tillfälligt förstärka vår löneavdelning. ARBETSUPPGIFTER Som löneassistent arbetar du huvudsakligen med löneadministration, personalregistrering och avtalstolkning/-tillämpning. Andra förekommande uppgifter är upprättande av intyg och kontakter med andra myndigheter. KVALIFIKATIONER Du som söker ska ha gymnasieutbildning med inriktning på ekonomi eller motsvarande. Erfarenhet av löneadministrativt arbete är önskvärt. Det är meriterande om du har arbetat med Aditros LPS Personec K. Du måste vara noggrann, van att arbeta vid dator och ha intresse av sifferarbete. Du bör också vara flexibel, van vid högt arbetstempo, serviceinriktad och kunna arbeta självständigt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Höörs kommun söker aktivt tilllvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Lars-Johan Rosvall
0413-281 25
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0413-28000
Utvecklingschef Peter Wollin
0413-28162
Projektledare, Destinationsnav MittSkåne Camilla Jönsson
Redovisningschef Elisabeth Steen Ekstedt
0413-281 15
Kommundirektör Michael Andersson
0413-281 60
Utbildningsansvarig Daniel Freij
0413-282 18
T.f. Operativt ansvarig Hörby/Höör Gert Ehlke
0415-378066
Stf. Räddningschef Joakim Ilmrud
0413-28226
Anna Landén
0413-28191