Löneassistent

Arbetsbeskrivning

Drygt 15 000 människor bor i de två samhällena Åkarp och Arlöv med en intressant historia såväl kulturellt och industriellt.

Burlövs kommun har ca 1100 anställda.Personalavdelningen har ansvaret för såväl det strategiska som operativa arbetet med de personalpolitiska frågorna.Här finns kommunens samlade löneenhet med driftsansvar för lön, personalförsäkringar, pensioner, personalstatistik etc.

Arbetsuppgifter
Som löneassistent kommer du att arbeta med att administrera löner, kontrollera löneunderlag, reseräkningar samt med övrigt förekommande arbete som hör till löneadministration.Du ska även kunna tolka och tillämpa avtal, samt ge service till enheterna.Vårt nuvarande lönesystem är LPS-MVS.

Utbildning/Erfarenhet
Vi ser gärna att Du har ekonomisk utbildning på gymnasienivå och
erfarenhet av lönearbete samt är förtrogen att arbeta i Windows miljö.Som person vill vi att du är noggrann, ansvarsfull och stresstålig.Erfarenhet av LPS- MVS är meriterande.

Burlövs kommun strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Mauléon
040-439606
Facklig företrädare kan nås via kommunens växel
040-43 90 00
Kommunchef Carin Hillåker

Förvaltningschef Anders Öhlin
040-43 91 88
Skolpsykolog Sara Bergman
040-43 94 48
Samordnare Marie-Louise Hasselgren
040-43 91 51
Förvaltningschef Anders Öhlin
040-43 91 88
Skolbibliotekarie Nevin Semovski

Utvecklingsledare Sandra Tauberman
040-43 92 92
Badchef Jonny Olsson
040-439353

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Burlövs kommun
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 23 november 2007
  • Ansök senast: 9 december 2007

Besöksadress

23221 ARLÖV
None

Postadress

Box 53
ARLÖV, 23221

Liknande jobb


Administratör Zeppelin Mining

Administratör Zeppelin Mining

7 december 2022

2 december 2022

Payroll Specialist - Global Mobility

Payroll Specialist - Global Mobility

25 november 2022

23 november 2022