Löneassistent / Adminstratör

Arbetsbeskrivning

Omsorgshuset i Stockholm AB vänder sig till äldre- och funktionshindrade personer och tillhandahåller hushållsnära tjänster samt ger vård och omsorg i och utanför deras hem. Sedan år 2003 är vi godkända som utförare inom Stockholms Stads kundval inom hemtjänsten och utför vård, servicetjänster samt ledsagning och avlösning.Omsorgshuset bedriver även HVB-verksamhet i Märsta och Uppsala. Vår verksamhet expanderar och vi söker nu en erfaren, drivande, självgående löneassistent med hög servicegrad. Vi söker dig som är strukturerad, noggrann, stresstålig och plikttrogen person med glimten i ögat. Du har en kommunikativ förmåga och tycker om kontakt med människor och trivs i en roll som ställer höga krav på din serviceförmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är löneregistrering som innefattar såväl kollektiv- som tjänstemannalöner, kontakt med verksamheter och anställda samt övriga sedvanliga arbetsuppgifter relaterade till löneadministration som att ta fram rapporter och statistik, skriva arbetsgivarintyg av olika slag mm. Du ska vara behjälplig inom ekonomigruppen. Tjänsten kräver goda kunskaper i SPCS lön, det är också ett plus om du har vana av fler lönesystem då ett systembyte kommer att ske. Du behärskar Excel väl. Eftergymnasial utbildning inom lönehantering eller med ekonomisk inriktning är ett krav. Du har minst 2 års erfarenhet av löneadministrativt arbete. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Tjänstern skall tillsättas omgående eller enl. överenskommelse.

Sammanfattning

Liknande jobb