OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kansliet AB har sedan 2008 arbetat för att ge våra kunder en total ekonomi-och löneservice utöver det vanliga!
Vi kallar det All Inclusive, eftersom vi är en extern löne-och redovisningsavdelning till skillnad från den klassiska "byrån".
På lönesidan innebär det bland annat att vårt uppdrag är betydligt bredare än på en klassisk byrå, då vi även fungerar som bland annat HR-stöd.
I december 2020 fick vi ta emot priset för Årets nytänkande byrå i Qbis Partner Awards, och vi fortsätter alltid stäva efter att förbättra och tänka både nyare och bättre!
Våra kunder finns i hela landet och i många olika branscher, bland annat i föreningsvärlden där vi har glädjen att få ta hand om ekonomi och personal för ett antal av Sveriges större idrottsföreningar.
Nu söker vi dig som redan har viss erfarenhet och kunskap inom löneadministration men vill lära dig ”allt”!
Välkommen att fortsätta växa med oss!
Arbetsuppgifter:
Du kommer självständigt hantera delar av de månatliga processerna före, under och efter lönekörningarna, samt assistera Lönechef och de kundansvariga lönekonsulterna i det löpande arbetet.
Exempel på arbetsuppgifter är:
Hantering av nyanställda i löne-och försystem, import av löneunderlag, löneberedning och kontroller, support på telefon/mail, enklare systemadministration och rapportering till tex myndigheter.
Det finns goda möjligheter att utvecklas, till exempel genom att självständigt ansvara för vissa kunder, projekt och/eller processer.
Eftersom Kansliet är ett relativt litet företag med 11 anställda behöver vi alla hjälpas åt med högt och lågt, vilket innebär att även övriga arbetsuppgifter kan förekomma.
Vi behöver dig som
-Har erfarenhet av eller och kunskap inom löneadministration.
-Stort intresse av lönefrågor och en vilja att lära dig "allt"!
-Är service-minded och har lätt för att samarbeta
-Är duktig på att kommunicera och talar flytande svenska.
-Inte är allergisk då vi har en liten mops på kontoret.
Stort extra plus om du dessutom
-Har erfarenhet av att arbetat på löne- och/eller redovisningsbyrå.
-Har arbetat i Hogia Lön Plus
-Har erfarenhet något försystem/PA-system
-Har grundläggande kunskaper inom bokföring
Tjänsten är beräknad till mellan 50-80%. Hur arbetstiden förläggs är till viss del flexibelt och även omfattningen kan diskuteras.
Vi erbjuder en arbetsplats med högt i tak, nära till skratt även när arbetsbelastningen är hög, och frihet under ansvar.
Du kommer att få gedigen internutbildning inom lön och även ges möjlighet till extern kompetensutveckling.
På Kansliet har du möjlighet att, om arbetsuppgifterna tillåter, själv påverka när och varifrån ditt arbete utförs.
Givet rådande läge är det ett krav att du antingen bor på gång-eller cykelavstånd från vårt kontor i Täby, eller har möjlighet att ta dig till arbetet i egen bil.
Tillträde enligt överenskommelse, dock senast 1/4.
#jobbjustnu