OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Upplev möjligheterna.Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa.Vi öppnade våra första butiker i Sverige 2003 och sedan dess har vi ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna.Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra mer än 140 butiker runt om i Sverige.Lidl har etablerat sig på den svenska marknaden och fortsätter att växa.För att våra kunder ska kunna handla smart måste även vi arbeta smart.Med anledning av att en av våra löneassistenter ska gå på mammaledighet behöver vi ersätta henne under tiden som hon är borta.Placering är på vårt huvudkontor i Solna. Löneassistent, vikariat Arbetet som löneassistent innebär hantering av löpande personal- och löneadministrativa uppgifter med tonvikt på den löneadministrativa delen, samt registrering av anställningskontrakt och reseräkningar.Dessutom tar du hand om rapportering och har då kontakt med myndigheter, försäkringsbolag och fackliga organisationer.Du besvarar även frågor från våra medarbetare per telefon och brev.Vi förutsätter att du har tidigare erfarenhet av löneadministration, gärna från detaljhandeln samt en viss förståelse av arbetsrätt och kollektivavtalets innebörd.Tidigare erfarenhet av SAP HR är meriterande.Som person tycker du om att ge service, är noggrann och stresstålig.Vi erbjuder dig ett arbete i ett ungt och framgångsrikt företag där du har en viktig funktion i kontakten med våra medarbetare.Tjänsten är ett vikariat på ca 1 år med tillträde i maj 2009.Är du vår framtida löneassistent?Skicka då in din ansökan med meritförteckning och en kort presentation av dig själv samt gärna foto snarast, dock senast den 27 februari 2009 till adressen nedan. OBS!Ange önskad tjänst som referens i din ansökan