Löneassistent/administratör

Arbetsbeskrivning

Ersta diakoni är Sveriges största ideella aktör inom vård och omsorg. Vi bedriver sjukvård, socialt arbete, utbildning och forskning, professionellt och utan vinstsyfte.

Till Ersta diakonis löneenhet söker vi en löneassistent/administratör till ett vikariat tom 20181231. Vi sitter i trevliga lokaler på Södermalm med en oslagbar utsikt.

ARBETSUPPGIFTER
Om rollen

I rollen som löneassistent/administratör kommer du tillsammans med dina kollegor att handlägga och ge support i delar av löneprocessen för Ersta diakonis anställda. I rollen ingår kontakt med chefer och medarbetare i löneadministrativa och lönesystemsrelaterade frågor.

Löneenheten består idag av 4 tjänster som lönespecialist och en lönechef. Löneenheten ingår i HR-avdelningen. Vi är i en spännande fas då vi växt mycket senaste åren både genom förvärv och uppstart av nya verksamheter, och nu fokuserar vi på att utveckla lönehantering och systemförvaltning. Här kommer du ha stora möjligheter att vara med och påverka!

Exempel på arbetsuppgifter som ingår:

• Support kring schemaläggning och lönefrågor
• Tolkning/tillämpning av kollektivavtal och gällande lagar relaterade till löneområdet
• Viss pensions-/försäkringsadministration
• Behjälplig i uppdatering inom skattelagstiftningen relaterade till löneområdet (t ex inkomst/lön, kostnadsersättningar och förmåner)
• Anställning- och intygsadministration

I denna tjänst ser vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av administration och det dagliga lönearbetet.

Lönesystemet som används är Personec P och vi använder i dagsläget både Timecare och Medvind som försystem. Det är meriterande att ha tidigare erfarenhet av dessa eller liknande verktyg.


KVALIFIKATIONER
Din bakgrund

Du har en YH-utbildning inom lön, HR-utbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.

Det är meriterande om du har arbetat i Personec P, Time Care och/eller Medvind.
Du har med fördel jobbat i en medelstor till större organisation och har erfarenhet av lön- och HR-administration samt gärna olika kollektivavtal. Det är meriterande om du har erfarenhet av löneadministration inom sjukvård, äldreomsorg eller hemtjänst och har arbetat med schemaläggning. Du är en van användare av hela Officepaketet.

Som person är du analytisk, serviceinriktad och ansvarstagande. Du är noggrann och har en god problemlösningsförmåga. Vidare är du kommunikativ och har lätt för att samarbeta med dina kollegor. Du tar gärna initiativ till utveckling och förbättring och det faller sig naturligt för dig att dela med dig av din kunskap. Självklart är du också strukturerad och mån om att göra bra ifrån dig.

Då tjänsten innebär support till chefer och medarbetare så behöver du kunna uttrycker dig väl i både tal och skrift i svenska språket.




ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sekreterarchef Bernadette Bäcklund
08-714 61 54
Karin Bälter, Verksamhetschef
08-714 60 41
Gruppchef Carina Johnsson
08-714 60 36
HR-chef Pernilla Sturve
08-714 6032
Gruppchef Irene Gustavsson

verksamhetschef Karin Bälter
08-714 60 41
Verksamhetschef Anna Lidbäck

Områdeschef Agnieszka Valdner
08-714 60 02
tf Verksamhetschef Ann-Charlotte Bengtsson
08-714 63 73
Verksamhetschef Ann-Charlotte Bengtsson
08-714 63 73

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ersta diakoni
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Enligt överenskommelse, upphör: 2018-12-31 .
  • Publicerat: 5 januari 2018

Besöksadress

Ersta diakoni Stockholm
None

Postadress

Box 4619
Stockholm, 11691

Liknande jobb


Administratör Zeppelin Mining

Administratör Zeppelin Mining

7 december 2022

2 december 2022

Payroll Specialist - Global Mobility

Payroll Specialist - Global Mobility

25 november 2022

23 november 2022