OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Löneadministrationen Löneadministrativa enheten tillhör Serviceförvaltningen och tillhandahåller service för hela Gotlands kommun. Enheten är indelad i team som arbetar mot kommunens olika förvaltningar, och därmed med olika avtalsområden. Enhetens uppdrag är att tillse att samtliga Gotlands kommuns anställda får rätt lön i rätt tid, samt att ge råd och stöd till Gotlands kommuns chefer och medarbetare i lönerelaterade frågor. Arbetsuppgifter: Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består i löneberäkningar i lönemodulen i vårt personaladministrativa system, IFS, samt kontroll och rättelser av löner. En viktig del i ditt uppdrag är att ge råd och stöd till chefter och medarbetare i lönerelaterade frågor. Du kommer också ha löpande kontakt med externa intressenter så som Försäkringskassan och Kronofogdemyndigheten. I dina arbetsuppgiter ingår även administration av anställningsavtal, arbetsgivarintyg, anställningstider, semester, frånvaro, arvoden och scheman i vårt personalsystem. Kvalifikationer: Du har treårigt gymnasium med inriktning mot ekonomi eller administration samt sex månaders gymnasial påbyggnad med inriktning mot lönearbete, eller arbetslivserfarenhet som kan anses ge motsvarande kunskap. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete som löneassistent samt har kunskap kring avtal och lagar enligt kommunalaavtalsområdet. Goda datakunskaper är ett krav, samt goda kunskaper i Word och Excel. Önskvärt är även med erfarenhet av arbete med lönemodul och schema-/bemanningsmodul i Windowsmiljö. Som person är du noggrann och har ett självständigt och strukturerat arbetssätt. Du är har en hög servicenivå när du möter dina kunder och har förmågan att förklara på ett tydligt och enkelt sätt.