OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rubrik Saab Support Saab Support ska leverera efterfrågade tjänster till både affärsenheter och bolag inom Saab.Saab Support levererar och upphandlar ett brett utbud av funktioner och tjänster, till exempel, administration, logistik, IS/IT, Human Resources, utbildning, företagshälsovård och anläggningstjänster. Lönecenterchef Bakgrund Inom HR-center finns avdelningen Lönecenter som handlägger löner, ersättningar, pensioner och försäkringar åt större delen av koncernen.Avdelningen har drygt tjugo medarbetare som är lokaliserade på sex orter med tyngdpunkt i Linköping. För att skapa förutsättningar för att bli en kostnadseffektiv och professionell samarbetspartner till våra kunder pågår ett stort verksamhetsutvecklingsarbete och vi söker dig som vill axla utmaningen att leda funktionen och det fortsatta förändringsarbetet. Arbetsbeskrivning Du kommer att vara direkt underställd chefen för HR-center. Som chef för Lönecenter har du det övergripande ansvaret för utbetalning av löner och ersättningar till ca 10 000 medarbetare inom Saab, hantering av pensioner och försäkringar, viss personaladministration, rapportering till myndigheter samt att vara kravställare vad gäller vidareutveckling av systemstöd.Dina främsta uppgifter blir att leda och utveckla dina medarbetare i ett stort förändringsarbete med syfte att effektivisera verksamheten genom ensning av processer, arbetssätt och verktyg. HR-Center är en del av Saab Support och stöttar Saabs affärsenheter med kompetens, resurs, metod och verktyg inom bland.annat rekrytering, kompetensutveckling, International assignments, skolkontakter, personaladministration, löner/ersättningar samt pensioner och försäkringar. Då verksamheten är lokaliserad på sex orter krävs en hel del resor i tjänsten.Tjänstens geografiska placering är i Linköping. Kvalifikationer Du har lämplig akademisk bakgrund och har gärna erfarenhet från lönehantering och arbete i en servicefunktion. Du förutsätts ha goda ledaregenskaper och har flera års erfarenhet som chef och förändringsledare. Rollen kräver stort engagemang och du som söker är mycket driftig, har lätt för att samarbeta, är lyhörd, strukturerad och en god kommunikatör.Kunden i centrum är en självklarhet för dig! För mer information kontakta: Sista ansökningsdag 2007-05-04 Apply for this vacancy