OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Om jobbet
Vi, 10 lönekonsulter och 4 systemförvaltare, söker dig som tillsammans med oss vill driva och utveckla löneenhetens arbete i Uddevalla kommun.
Vårt gemensamma fokus är rätt lön i rätt tid.
Vi kan erbjuda dig ett gäng som har arbetat med lön i många år, vi har stor erfarenhet och kunskap inom området. Du behöver alltså inte vara experten utan kan fokusera på att leda och coacha oss som grupp.
Arbetsuppgifter
Löneenhetens gemensamma ansvarsområde är: lön, pensioner, arvoden, avtal och avtalstolkning. Just nu står vi dessutom inför implementering av ett nytt lönesystem.
Tillsammans med oss säkerställer du:
- att administration av kommunens löner sker kvalitetssäkert och effektivt
- att vi följer lagar och avtal inom området
- att vi gemensamt utvecklar löne- och pensionsadministrativa processer i kommunen
- att våra it-system inom området är användarvänliga, rättssäkra och effektiva (systemförvaltare)
- att vårt nya lönesystem implementeras inom tidsplan.
Du har också fullt ansvar för enhetens personal, budget och verksamhet.
Vem söker vi?
Vi söker dig som är trygg i din roll, uppskattar medledarskap i en grupp och gärna förser andra med befogenheter, så att vi tillsammans kan driva och utveckla löneenheten mot uppsatta mål!
- Du trivs med att arbeta nära dina medarbetares vardag och är lyhörd inför de utmaningar vi ställs inför i det dagliga arbetet
- Genom ditt ledarskap skapar du engagemang och delaktighet
- Du har förmåga att se till helheten och det större perspektivet i dina ageranden och beslut
Kvalifikationer
- Relevant akademisk utbildning för uppdraget
- Dokumenterad erfarenhet av ledarskap
- Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Erfarenhet av personal-, verksamhets, och ekonomiansvar och arbete med lön är meriterande liksom erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet.
Övrigt
Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden, så vänta inte med att skicka in din ansökan om du känner att du är rätt person för oss!
Villkor
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annette Nyman / Verksamhetsledare
0522-69 60 49
Britt Ahrin, Chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 5696628
Malena Jansson, konsulent
0522-696136
Helene Albertsson, konsulent
0522-696123
Britt Ahrin, chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 569 6628
Malena Jonsson, konsulent
0522-696136
Åsa Andersson, Personalchef (nås from 16/3)
0522-69 7722
Karin Wånggren, Lönechef
0522-696073
Åsa Andersson, Personalchef
0522-69 7722 (nås fr.o.m. 16/3)
Agneta Andersson, HR-strateg
0522-696078