OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.
Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden ”Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige.” Mölndals stad har drygt 4 600 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals 63 340 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden. Vill du vara med?
HR-avdelningen i Mölndals stad består av Enheten för chefsstöd, Löneenheten och Vikarieenheten. Totalt är vi cirka 45 medarbetare vars uppgift är att bidra till en välfungerande organisation för våra verksamheters bästa. Löneenheten har 20 medarbetare och ansvarar bland annat för 7000 löneutbetalningar, pensionsadministration och stöd till chefer och medarbetare i löneadministrativa frågor. Löneenheten ansvarar även för förvaltning, support och utbildning av stadens IT-stöd för lönehantering och schema-/bemanningsplanering. Lönechefen rapporterar till HR chef samt ingår i HR ledningsgrupp.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill vara del av HR avdelningens pågående utvecklingsprocess.
Vi erbjuder dig ett uppdrag som chef för stadens löneenhet och en självklar roll som medspelare i stadens HR avdelning.
Som lönechef har du fullt personal-, budget och verksamhetsansvar för enheten.
Du säkerställer att administrationen av stadens 7000 löner sker kvalitetssäkert och effektivt. Du utvecklar och förbättrar enhetens arbetssätt och verkar för en framåtriktad omvärldsbevakning
Du förväntas ha blick för såväl detaljer som för helhet och drivs av att utveckla ditt ansvarsområde i linje med Bästa Möjliga Mölndal. Som chef för löneenheten är du lyhörd och har en aktiv och regelbunden kontakt med stadens förvaltningar för att medverka till att utveckla löneenhetens tjänster på ett sätt som underlättar och stödjer verksamheterna i deras arbete.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning inom området eller eftergymnasial utbildning som bedöms likvärdig. Du har god kunskap om hela löneprocessen och har förståelse för det arbetsrättsliga området med förmåga att tolka lagar och avtal. Tidigare ledarerfarenhet gärna i kombination av lönearbete är meriterande.
Som person är du prestigelös och trygg och har lätt för att skapa ett förtroendeingivande och samarbetsvänligt arbetsklimat. Du är en god kommunikatör med känsla för kvalitet, effektivitet och service, vi förutsätter att du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har mycket god datorvana och intresse för IT system.
ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-10 10 29.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Anund
031-3152014
Benny Lindholm, Vision
070-4677779
Enhetschef Agneta Wagner
031-315 17 73
Enhetschef Lars-Gunnar Olsson
Bemanningsplanerare Helena Anund
031-3152014
HR-chef Maria Bergman
031-3151778
Annika Håkansson, SACO
031-27 37 01
Monica Karlsson, TCO
0704-677050
Lena Sohlberg, Kommunal
031-27 10 81
Bemanningsplanerare Heli Forsberg
031-3152014