OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Aleris Sjukvård
Aleris är ett av Skandinaviens ledande privata vårdföretag. Verksamheten omfattar sjukvård och diagnostik i Sverige, Norge och Danmark. Aleris erbjuder tjänster av hög kvalitet till den offentliga vården, till försäkringsbolag och till patienter som själva betalar för sin sjukvård.
Aleris affärsidé är att ge möjlighet till ett bättre och friskare liv och bidra till ökad samhällsnytta genom innovativa lösningar. Hög kvalitet på våra tjänster är en förutsättning för vår verksamhet.
Efter sammanslagningen med Proliva har Aleriskoncernen i Skandinavien 5 400 medarbetare och omsätter 7 miljarder SEK.
Aleris ägs av Triton.
Aleris Sjukvård Aleris är ett av Skandinaviens ledande vårdföretag och som bedriver specialistvård och nationell högspecialiserad vård. Aleris Sjukvård AB finns i stora delar av Sverige och vi har ca 2 miljoner patientbesök per år. När patienterna kommer till oss får de träffa någon eller några av våra 5000 medarbetare som tillsammans besitter enorm kompetens inom sina specialistområden. Vår ambition är att ge möjlighet till ett bättre och friskare liv samtidigt som vi bidrar till ökad samhällsnytta genom innovativa lösningar.
Uppdraget
Observera att ansökan till denna tjänst görs via extern länk, som finns längst ned i annonsen.
Vi söker nu dig erfarna Lönechef som vill ta strategiskt och operativt ansvar över vår löneavdelning. Du kommer att ansvara för att löneutbetalningar inom Aleris fungerar på bästa sätt och att våra system används optimalt. Till din hjälp har du ett team bestående av lönespecialsiter och systemförvaltare.
Teamet inom lön betalar månatligen ut ca 5000 löner och supporterar våra chefer i lönefrågor. Utöver de uppgifter som är direkt kopplade till löneprocessen hanterar teamet även systemförvaltning av HR+ och Medvind, vissa administrativa HR processer såsom registrering av anställning, anställningskontrakt, samt viss administration kopplat till ekonomi och pension.
Vi är övertygade om att du kommer att komma med nya idéer kring hur vi bör effektivisera våra löneprocesser. Några av de delar vi ser behöver ses över är:
Säkerställa en väl fungerande operativ lönefunktion, tex;
• Sätta och följa upp relevanta mål för funktionen, såsom tex SLA:er
• Utveckla, effektivisera och harmonisera rutiner och processer/arbetssätt
• Vidareutveckla funktionens service och tillgänglighet
• Samarbeta med flera andra funktioner såsom ekonomi, inköp och HR i tex funktionsöverskridande frågor, projekt och årliga processer
• Driva och medverka i verksamhetsprojekt såsom tex verksamhetsövergångar och avveckling av verksamheter
Driva ett strategiskt arbete, tex;
• Tillsammans med HR chef sätta en strategisk plan med långsiktiga aktiviteter för funktionen, som bland annat innebär planera för ökad digitalisering och automatisering.
•
•
Driva ett nära och tillgängligt ledarskap, tex;
• Genom information, målsättning, uppföljning och täta återkopplingar skapa tydlighet kring förväntningar, ansvar, mandat och prestation
• Kompetensplanering och -utveckling avseende både bredd och djup
• Genom inkludering uppmuntra och utveckla självledarskap och jobba aktivt med delegering
• Tillsammans med teamet jobba proaktivt med att underhålla och kontinuerligt förbättra en hälsosam och engagerande arbetsmiljö
För att bli lyckas i den beskrivna rollen vill vi att du har följande bakgrund och egenskaper;
• Dokumenterad erfarenhet av att ha drivit en löneavdelning med rapporterande medarbetare
• Flerårig erfarenhet av lönearbete och mycket god systemvana
• Jobbat i verksamheter som är i kontinuerlig transformation med komplex organisationsstruktur
• Mångårig ledarerfarenhet och erfarenhet av att leda och utveckla team med 8+ medarbetare
• Erfarenhet av ”best practice” och ett upparbetat nätverk inom lön
• Van vid att självständigt kunna prioritera, driva utvecklingsinitiativ och sätta långsiktiga planer
• Kunna visa på god analytisk förmåga
• Ha ett prestigelöst förhållningssätt och med lätthet kunna växla mellan operativa och strategiska frågor
• Ha en god social förmåga och otvunget kunna möta medarbetare och chefer oavsett roll
• Varför ska du jobba hos oss
Vi har förmånen att arbeta i ett företag och en bransch som faktiskt förändrar människors liv, varje dag.
Din roll är oerhört viktig för oss. Vi som jobbar på Aleris supportfunktioner strävar efter att göra stödprocesserna så enkla som möjligt för våra verksamheter så att de kan fokusera på patienterna. För dig som går igång på förbättringsarbete finns en hel del spännande projekt att driva inom det området.
Vi har kollektivavtal och många fina förmåner kopplade till det såsom tjänstepension, semesterförmåner och utfyllnad av lön vid föräldraledighet. Din huvudsakliga arbetsplats kommer vara på vårt huvudkontor, centralt beläget vid Odenplan och vi erbjuder en flexibel vardag där möjlighet ges till att jobba hemifrån del av tid.
Dessutom erbjuder vi exempelvis löneväxling, kontinuerlig kompetensutveckling och olika friskvårdsrelaterade förmåner.
Och det bästa av allt – du får jobba med oss! Vi är ett härligt gäng som ser fram emot att få jobba med dig.
Ansökan
Vi samarbetar med Wepartner och Barbara Lidholt i denna rekrytering. Varmt välkommen med din ansökan och CV via denna länk.
Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt! Har du frågor gällande tjänsten så tveka inte att kontakta barbara.lidholt@wepartner.se eller 076 525 90 47.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare