OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du verka i en framtidsbransch som bidrar till ett hållbart samhälle? Vill du vara med och utveckla lönearbetet i ett av Europas ledande kollektivtrafikföretag?
Nu söker Keolis dig som vill fortsätta att utvecklas som lönechef i en stor internationell organisation. Här finns en utmanande och spännande roll med trevliga medarbetare i moderna lokaler centralt på Kungsholmen.
Om tjänsten
Lönecenter ligger under Finansavdelningen och består av lönechef och sex medarbetare. Funktionen hanterar ca 6 500 löner varje månad och ansvarar för samtliga förekommande uppgifter på en löneavdelning. Som lönechef är du ytterst ansvarig för att säkerställa korrekta löneberäkningar för tjänstemän och kollektivanställda gentemot Keolis verksamheter. Du har det övergripande ansvaret för avdelningens processer och system och en konsultativ roll gällande lönerelaterade frågor gentemot organisationen.Du är direkt underställd Ekonomidirektör/CFO.
Huvudsakliga ansvarsområden/arbetsuppgifter:
•
Leda och utveckla det dagliga operativa lönearbetet och de processer som funktionen ansvarar för.
•
Leda utvecklingen av system relaterade till lönearbetet.
•
Tillsammans med ekonomi utveckla förståelsen för redovisning kopplat till lön.
•
Löpande hantera personalfrågor och hålla i personalmöten och medarbetarsamtal.
Det här behöver du ha
För att bli lyckosam i rollen tror vi att du har:
•
Akademisk utbildning inom Ekonomi eller annat relevant område, alternativt motsvarande erfarenhet förvärvad genom arbetslivserfarenhet.
•
Flerårig erfarenhet av löneprocessens samtliga steg.
•
Erfarenhet av att leda andra.
•
God systemvana och ett gediget intresse för system.
•
God svenska och engelska i tal och skrift.
Då avdelningens arbete är processinriktat behöver du ha ett processorienterat och utvecklingsinriktat arbetssätt. Rollen innebär många olika kontakter varför du behöver ha en god kommunikativ förmåga, och förmåga att bygga långsiktiga relationer. Då du agerar rådgivande i en verksamhetsnära miljö behöver du ha ett konsultativt och affärsmässigt förhållningssätt.
Det här får du av oss
Vi erbjuder dig möjlighet att arbeta i ett företag som verkar i en framtidsbransch. Vi vill att du ska trivas och må bra och erbjuder dig därför ett personligt utformat introduktionsprogram, friskvårdsbidrag och tillgång till Keolis förmånsportal med mängder av erbjudanden, både på friskvård och på produkter och tjänster. Inom Keolis finns goda utvecklingsmöjligheter. Keolis är en arbetsplats för dig som trivs i en miljö präglad av etnisk och kulturell mångfald, där klimatet är öppet och där vi respekterar varandras likheter och olikheter.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Vi lägger stor lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Så ansöker du
Välkommen att registrera din ansökan i form av ett CV och ett personligt brev. Sista ansökningsdag är 2018-08-26.
Har du frågor är du välkommen att kontakta
Magnus Westerfalk, HR Specialist Rekrytering på tfn: tfn: 072-208 56 21
Klas Wallin, Unionen på tfn: 070-602 67 74
Michael Lindqvist, Akademikerföreningen på tfn: 072-515 18 60
Keolis Sverige är ett helägt dotterbolag till den internationella kollektivtrafikkoncernen Keolis Group. Vår affärsidé är att genom lokalt anpassad och hållbar stadstrafik skapa värde för resenärerna, samhället och ägarna. I Sverige är vi 6 000 medarbetare och vi finns i Stockholm, Göteborg, Jönköping, Dalarna, Värmland, Östergötland och Närke. Keolis är ett av Europas ledande kollektivtrafikföretag med verksamhet i 16 länder på fyra kontinenter. Keolis erbjuder ett komplett utbud av lokalt anpassade och hållbara lösningar för kollektivtrafik. Läs mer på Keolis.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Andreas Hansson, Arbetsledare
0700-3300517
Kent Thunberg, Områdeschef
0705-209926
Andreas Hansson, Teamchef
0703-300517
Birgitta Mårtensson
0851902296
Britt-Marie Sjöblom Hammel
Magnus Norrby
Birgitta Mårtensson
Magnus Norrby
Magnus Norrby
+46 (0) 72-208 56 21