Lönecontroller till personalenheten i Nacka kommun!

Lönecontroller till personalenheten i Nacka kommun!

Arbetsbeskrivning

Har du ett intresse för statistik, systemadministration inom PA -och lönesystem och effektivisering genom digitalisering? Nu har du chansen att få jobba som lönecontroller med ett utvecklingsinriktat team på personalenheten i Nacka kommun!



Ditt uppdrag
Personalenheten består av 16 medarbetare och vi arbetar för att stödja det strategiska målet för personalprocessen - att Nacka kommun är en attraktiv arbetsgivare med kompetenta, motiverade, stolta och friska medarbetare.

Vi har i uppdrag att driva, utveckla och leverera tjänster inom det löne- och personaladministrativa området med fokus på hög kvalitet och effektivitet samt ge stöd och service till förtroendevalda, chefer, chefsstöd och medarbetare.

I din roll som lönecontroller/systemadministratör ingår det att ge stöd till lönespecialisterna i frågor som kräver en djupare kunskap om komplex systemhantering och att även vara ett stöd till vår systemspecialist i vissa frågor som t.ex. driftsplaneringar, driftkörningar, tabellunderhåll, import av lönetransaktioner och filexport.

Denna roll är en av tre, där dina närmsta kollegor består av en till lönecontroller och en systemspecialist. Tillsammans ingår ni i löneteamet som består av totalt 10 personer, som stöttar och supporterar inom hela löneområdet.

Exempel på arbetsuppgifter kan vara:

- Årsbokslut och tertial statistikleveranser inom personalnyckeltal och månatliga statistikrapporter, som tex sjukfrånvarostatistik. Det är även en del extra leveranser som genomförs.
- Förberedelser av svargruppsunderlag till medarbetarundersökningar och arbete med löneöversyn.
- Du ger stöd och service till lönespecialisterna och övriga kollegor inom djupare systemfrågor inom Personec P, Utdata, förhandling (löneöversyn) WinLas.
- Du är med vid driftskörningar (tex lönekörningar), filimporter och filexporter.
- Vidare kommer du att arbeta med ständiga förbättringar utifrån digitaliseringens möjligheter för att uppnå än högre kvalitet och effektivitet i löneprocessens alla delar



Är det här du?
På personalenheten är vi stolta över den fina feedback vi får av dem vi stöttar. Att vi lyckas i vårt uppdrag beror på att vi alla tycker om att ge service, lära ut och stötta, både till verksamheterna, men också inom vårt team. Vi ser varandra som en tillgång, är nyfikna och engagerade och vill tillsammans förbättra genom nya vägar - ofta genom digitalisering. Vi vill att du som söker känner igen dig i den beskrivningen samtidigt som du är tillräckligt senior för att känna dig trygg att arbeta självständigt. Som lönecontroller ser vi att du är lösningsfokuserad, strukturerad med en logisk förmåga att förstå och analysera data och bakomliggande faktorer i systemet.

Vi ser gärna att du har ett intresse för system, databaser och tabeller och gärna grundkunskaper i SQL, för att kunna vara med och driva utveckling av våra personalnyckeltal till ett dataanalyssystem/beslutsstödsystem/BI-system. Du arbetar nyfiket, proaktivt och systematiskt för att förnya och utveckla smartare arbetssätt genom digitaliseringens möjligheter och kan Excel väl. Du är serviceinriktad och har ett professionellt förhållningssätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.



Din erfarenhet


- Du har relevant utbildning troligtvis inom IT och/eller lön eller likvärdig erfarenhet.
- Du har tidigare erfarenhet från likvärdigt arbete som systemadministratör, statistik och kvalitetssäkring inom löneprocessen.
- Du har en mycket god erfarenhet av MS Officepaketet med gedigna kunskaper i Excel.
- Goda IT- och digitaliseringskunskaper.
- Mycket goda kunskaper i det svenska språket, i tal och skrift.

Meriterande
- Du har baskunskaper inom SQL och databashantering.
- Du är van att tillämpa kollektivavtal och har djup förståelse för kopplingen till systemstöden.
- Kunskap om vårt kollektivavtal Allmänna bestämmelser (AB)
- Du har tidigare erfarenhet av personal- & förhandlingssystemet Personec P.
- Du har erfarenhet av att ha arbetat med motsvarande uppgifter i en större organisation.


Vi erbjuder
Vi välkomnar dig som vill göra skillnad då vi fortsätter med vår digitala resa. Vi erbjuder dig varierande arbetsuppgifter med möjlighet till utveckling. Du kommer ingå i ett härligt, prestigelöst team och får arbeta i en kommun som vill vara bäst i Sverige på att vara kommun, och som har öppenhet och mångfald som sin vision och en grundläggande värdering att lita på människors kunskap, vilja och förmåga.

Vi erbjuder flexibla arbetstider, gym i huset, friskvårdsbidrag, friskvårdstimme, förmånscykelserbjudande samt möjlighet att växla semesterersättning mot fler semesterdagar. Arbetsplatsen ligger i Nacka stadshus i öppna, ljusa lokaler, granne med Nacka forum och 15 min med buss från Slussen och 20 minuter från Gustavsberg.



Intresserad?
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta mig, Katrin Ljungholm, enhetschef på: katrin.ljunghom@nacka.se, 08-718 78 03, eller https://www.linkedin.com/in/katrin-ljungholm-b818ba24/

I rekryteringsprocessen använder vi oss av tester som mäter problemlösningsförmåga och personlighet som en urvalsmetod för att kunna arbeta inkluderande och kompetensbaserat.

 

Sista ansökningsdag är 2024-03-24

 

Vi ser fram emot att få din ansökan!

 

Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat, hållbart medarbetarengagemang och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad.

Sammanfattning

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024