OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du flera års erfarenhet av löneadministration? Vill du jobba inom en spännande verksamhet innehållandes internationellt arbete? Vill du också alltid ge den bästa möjliga service och är analytisk lagd så har vi här en mycket intressant tjänst att erbjuda!
Beskrivning
Perido söker en löneekonom till vår kund som arbetar med projekt inom infrastruktur, gruv- och tillverkningsindustrin. Företaget är en global aktör med 7000 medarbetare världen över och ett flertal kontor i Norden. Denna tjänst är placerad på Södermalm i Stockholm.
Lönehanteringen hos vår kund är outsourcad och i rollen som löneekonom ansvarar du för all input till lönebyrån. Internt äger du ansvaret för lönehanteringen och svarar på frågor kring semester, försäkringar, bokföring och lönefiler. Det blir således ett flertal kontaktytor med lönebyrå, medarbetare, chefer och HR. Ditt fokus är på de nordiska lönerna vilket innefattar hantering av reseräkningar, utlägg, avstämning av bankkonton och manuella betalningar. I rollen ingår rapportering internt och till myndigheter samt arbete med utveckling av lönerelaterade processer.
För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du har några års erfarenhet av löneadministration och känner dig trygg med din kunskap. Du har ett noggrant och strukturerat arbetssätt och är analytisk lagd. Du är serviceinriktad och bemöter alltid dina kollegor med en positiv framtoning. Vidare trivs du när tempot är högt och tar egna initiativ när du ser vad som behövs göras. Slutligen tror vi att du är en problemlösare av rang som alltid bidrar med kvalitet i ditt arbete.
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi tror att du har:
● Relevant löneutbildning
● Minst 5 års erfarenhet av löneadministration, i roll med liknande arbetsuppgifter
● Erfarenhet av redovisning
● Vana vid ekonomisystem och hantering av data i Excel
● Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som engelska
Meriterande:
● Kunskap i nordiskt språk, gärna finska
● Erfarenhet av arbete i internationellt bolag
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag tillsvidare där 6 månaders provanställning tillämpas med chans till överrekrytering hos kund. Tillträde omgående.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Vi är ett av de största konsultföretagen för tjänstemän i Sverige, och det skapar möjligheter. Möjligheter för dig att arbeta i engagerande roller, på såväl stora välkända bolag som mindre mer familjära företag och samhällsnyttiga offentliga verksamheter, inom en mängd spännande branscher! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet genom interna undersökningar år efter år. När vi anställer dig som konsult ser vi på dig långsiktigt, oavsett om uppdraget du anställs för just idag är kortsiktigt. Vi tror på våra anställda och kan hjälpa både dig som är i början av din karriär och dig som har lång erfarenhet inom ditt yrkesområde. För oss är det även en självklarhet med kollektivavtal och hälsofrämjande aktiviteter. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer.
Kontakt
Om du har frågor kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 31543 i ämnesraden.
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se