OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning
Högskolan i Halmstad är en spännande arbetsplats för lärande, utveckling och forskning, i ständig interaktion med sin omvärld.
Vi rankas högt för vår samverkan med näringsliv och offentlig sektor, och är mitt i en spännande utveckling mot en ökad andel forskning. Högskolan i Halmstad är ett innovationsdrivande lärosäte och det ska avspegla sig i allt vi gör – i utbildning och forskning likaväl som i administration och kommunikation.
Vi söker nu en löneekonom till vår HR-avdelningen. Det är en visstidsanställning på cirka två år. Vi erbjuder dig möjligheten att ingå i ett engagerat och verksamhetsnära HR-team som aktivt bidrar till en framgångsrik högskola genom att stötta och utveckla ledningsgrupper, chefer och medarbetare.
HR-avdelningen består idag av totalt 11 medarbetare bestående av lönespecialister, HR-specialister, HR-strateg, HR-administratörer, samordnare för lika villkor och HR-chef.
Arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett brett och omväxlande arbete. Dina arbetsuppgifter består bland annat av:
· Reseräkningsgranskning och granskning av utlägg vid representation samt avtalstolkning.
· Löneadministration, personalekonomi och redovisning ex. ombokningar, löneskulder,
skattepliktiga förmåner, arbetsgivardeklaration, semesterskuld, kontoavstämningar,
uppföljning, kontering och statistik med mera.
· Support till medarbetare och chefer i system- och lönerelaterade frågor samt i frågor kring
anställningsvillkor.
· Samordna arbetsuppgifter som ligger mellan lön och ekonomi.
· Medverka i det systematiska förbättringsarbetet på avdelningen.
Kvalifikationer
Formella krav:
Du har högskoleutbildning motsvarande kandidatexamen i ekonomi och längre erfarenhet av självständigt arbete med lönehantering samt erfarenhet av för arbetet övriga relevanta arbetsuppgifter. Du har vana vid att arbeta som löneadministratör i PA-systemet Primula. Du har erfarenhet av att ha arbetat som löneadministratör eller löneekonom på en statlig myndighet eller annan offentlig organisation. För tjänsten krävs god kompetens kring löne- och ekonomiprocessen. Med tanke på dina kontaktytor inom organisationen ska du ha kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Du har goda kunskaper i Officepaketet, och då främst Excel.
Meriterande:
Det är för anställningen meriterande med erfarenhet av att tillämpa statliga avtal och erfarenhet av att ha arbetat som löneadministratör på ett lärosäte i Sverige. Har du erfarenhet av att tillämpa regelverket kring statliga tjänstepensioner ses det också som meriterande.
Det här förväntar vi oss:
För att passa i rollen som löneekonom är du noggrann, analytisk och strukturerad med förmåga att se helheten i de processer du är delaktig i. Du har initiativförmåga och är flexibel. Du kan prioritera bland arbetsuppgifter och arbeta självständigt. Du har inga problem med att växla mellan operativt handläggande arbete, rådgivning och utvecklingsarbete. Du har ett konsultativt förhållningssätt, god samarbetsförmåga och värnar om att skapa goda och långsiktiga relationer. Du har ett intresse för att lära dig nya system.
Villkor
Individuell lönesättning tillämpas, ange löneanspråk i ansökan.
Du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 28 maj. Ansökan görs genom högskolans rekryteringssystem.
Vi undanber oss all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Selma Sedelius
035-167184
Brita Lundh
035-167722
Philipp Seuffer
035-167739
Selma Sedelius, Kommunikationschef
035-167184
Brita Lundh, Studieadministrativ chef
035-167722
Philipp Seuffer, HR-specialist
035-167739
Inger M. Johansson, Högskoledirektör
035-167870
Joakim Stierna, HR-chef
035-167562
Anna Råbom Holst, t.f. Bibliotekschef
072-9773627
Jenny Söderberg, HR-specialist
035-167194