Lönegarantihandläggare

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen Östergötland är regeringens länskontor, med uppdrag att aktivt bygga ett hållbart samhälle för nuvarande och kommande generationer östgötar. Vi är 250 anställda som arbetar med planering, utveckling och uppföljning inom många olika sektorer. I vår strävan att vara en modern, rättssäker och effektiv myndighet arbetar vi aktivt med att ta tillvara på den mångfald och kompetens som finns hos medborgarna.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att tillhöra ekonomifunktionen
som arbetar med in- och utbetalningar, budgetering och uppföljning av diverse verksamheter inom Länsstyrelsen. Vi ansvarar för utbetalning av statlig lönegaranti till anställda i företag som har gått i konkurs. Lönegarantidelen omsätter närmare 200mkr. Ekonomifunktionen består av åtta personer.

Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats fylld av kunniga experter och ambitiösa generalister inom en mängd olika samhällsfunktioner. Vi är en växande länsstyrelse med god arbetsmiljö och framåtanda.

Dina arbetsuppgifter blir
handläggning av lönegarantiärenden vilket innebär att du registrerar ärenden, fördelar och utbetalar löner i Garant. Du kommer även att arbeta med månadsvisa och årsavstämningar av bl.a. skatter och arbetsgivaravgifter, att diarieföra handlingar samt andra administrativa uppgifter inom ekonomifunktionen.


KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har praktisk erfarenhet och goda kunskaper om lönegarantihandläggning. Du har goda kunskaper i programmen Garant, Agresso och Platina.
Som person är du stresstålig, noggrann och har lätt för att sammarbeta med andra. Du är effektiv i ditt arbetssätt och har en god kommunikationsförmåga, såväl skriftligt som muntligt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonomidirektör Ingemar Strandmer
010-223 52 34
SACO Pontus Karlbom
010-223 52 82
ST Sofia Meyrold
010-223 52 96
Enhetschef Karin Sigvardsson
010-223 54 25
Funktionschef Elin Iseskog
010-223 54 31
HR-chef Ylva Jacobsson
010-2235245
Funktionschef Maria Taberman
010-223 53 76
Naturvårdshandläggare Nicklas Jansson
010-223 53 90
Enhetschef Madeleine Sjöberg Söderstedt
010-22 35 292
Receptionistansvarig Camilla Gyllström
010-223 52 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen Östergötland Linköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Heltid. Tillsvidareanställning Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning
  • Publicerat: 27 februari 2014

Besöksadress

Östgötagatan 3 Linköping
None

Postadress

Östgötagatan 3
Linköping, 58186

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024