OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen Skåne skapar samhällsnytta genom att ta ansvar för samhällsbygget, skydda miljön och investera i landsbygden. Vi är statens företrädare i länet och arbetar med tillsyn, kunskapsspridning och ärendehandläggning inom nästan hela samhällsområdet.
Vi är ca 500 medarbetare och har kontor i Malmö och Kristianstad. Vår vision är "Det bästa för Skånes människor, djur och natur. Idag och imorgon".
ARBETSUPPGIFTER
Länsstyrelsen i Skåne län söker en lönegarantihandläggare. Anställningen är en tillsvidareanställning med tillträde snarast enligt överenskommelse. Anställningens placering är på enheten för ekonomistyrning i Malmö.
Enheten för ekonomistyrning består av 19 medarbetare som hanterar ekonomistyrningsfrågor, övergripande ekonomi- och budgetfrågor, ekonomiadministrativt stöd till enheterna, redovisningsfrågor, fakturahantering, statlig lönegaranti och övrig löpande ekonomiadministration.
Du kommer att arbeta med utbetalning av statlig lönegaranti samt övrig lönegarantihantering. Lönegarantihanteringen innebär att utifrån beslut från konkursförvaltare utbetala lönegaranti till personer anställda i företag som försatts i konkurs samt till anställda i företagsrekonstruktioner. Arbetsuppgifterna består till stor del av självständigt arbete där du förväntas vara insatt i de lagar och regelverk som förekommer inom området. Arbetet innebär en hel del kontakter med konkursförvaltare, skatteverket och andra myndigheter samt allmänheten. Utöver detta kommer du vara behjälplig i övriga, inom ekonomienheten förekommande arbetsuppgifter.
KVALIFIKATIONER
Du som söker anställningen har gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning, eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du har 6 månaders erfarenhet från arbete med lönegarantihandläggning eller lönehantering i större organisationer och är van vid att arbeta med Officepaketet. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom kundtjänst, reception eller motsvarande.
Som person är du noggrann och har en förmåga att arbeta strukturerat och systematiskt.. För att trivas i arbetet krävs det att du har en känsla för service, tycker om att arbeta i team och ta ansvar för dina egna samt gruppens arbetsuppgifter. Då arbetet innebär mycket externa kontakter är det viktigt att du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga, såväl i tal som i skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Arbetsbelastningen på ekonomienheten kan under perioder vara hög vilket ställer krav på stresstålighet.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
ÖVRIGT
Länsstyrelsen eftersträvar att ha medarbetare med olika egenskaper, förutsättningar och livserfarenheter. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer.
Vi ber dig söka anställningen genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef verksamhetsstöd Suzanne Jacobsson
010-224 13 92
Personalspecialist Ina Roman
010-224 16 09
Specialist Linus Nygren
010-224 15 34
Tf. Ekonomichef Kristian Hansson
010-224 13 63
Ekonomichef Kristian Hansson
010-224 13 63
Samordnare lönegaranti Gull-Maj Carlsson
010-224 1269