OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lönegarantihandläggare
Du kommer att arbeta med handläggning inom ärendeområdet utbetalning av lönegaranti. Som handläggare kommer du självständigt att arbeta med ett stort ärendeflöde med fasta handläggningstider. Rollen innebär tidvis mycket telefonkontakter med ingivare och andra intressenter.
Du ska ha
• treårig gymnasieutbildning
• minst ett års erfarenhet av handläggning i offentlig verksamhet
• god kommunikations- och samarbetsförmåga
• förmåga att driva och ta ställning i frågor både självständigt och i samråd med andra
• hög integritet och personlig mognad
• vilja och förmåga att bidra till en god arbetsmiljö
Du ska vara
• lyhörd, prestigelös och hjälpsam
• van att arbeta med många ärenden snabbt och effektivt
• van vid att behöva prioritera
• van vid ett digitalt arbetssätt
Det är meriterande om du är van vid och tycker om att arbeta med siffror och om du är van vid att hantera stora mängder ekonomiska underlag.
Länsstyrelsen värdesätter språkkunskaper och erfarenheter av olika kulturer. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper.
Enheten för förvaltning har 19 medarbetare och hanterar cirka 80 ärendegrupper inom olika verksamhetsområden. Bland annat prövas ansöknings- och tillståndsärenden rörande bevakningsföretag, kameraövervakning, medborgarskap för nordiska medborgare. Enheten ingår i avdelningen för rättsliga frågor.
Övrigt
Vi arbetar i moderna lokaler centralt i Stockholm och har rökfri arbetstid. Vi arbetar med ständiga förbättringar och tillämpar ett digitalt arbetssätt.
Vi planerar att genomföra intervjuer vecka 4.
Anställningsform:
Tills vidare. Provanställning kan komma att tillämpas
Tillträde: Snarast
Ansökan
Ansök senast: 2019-01-06
Referensnummer: 112-52470-2018
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.
Länsstyrelsen är regeringens företrädare i regionen och samordnare för det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som rör miljö, natur, arbetsmarknad, kompetensförsörjning, näringsliv, social utveckling, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration, infrastruktur och bostäder.
Med bred kompetens och helhetssyn arbetar vi för en långsiktigt hållbar utveckling i Stockholms län – där ekonomisk utveckling, miljö och social välfärd förenas. Bredden i vårt uppdrag ger våra 480 medarbetare intressanta och varierande arbetsuppgifter, goda möjligheter att utvecklas samt möjligheten att bidra till en god samhällsutveckling.
Ansvar, respekt, balans och engagemang vägleder oss i arbetet och beskriver vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Lundgren Axell, Enhetschef
072-7154705
Elin Gradeén, ST
08-7854495
Curt-Åke Karlson, SACO
08-7854019
Birgitta Brehmer, Enhetschef
08-7855017
Therese Jernberg, Huvudregistrator
08-785 41 67
Åke Lente, ST
08-785 44 50
Susanne Mellberg, SACO
08-785 44 37
Lisa Lundeberg,
08-452 33 67
Åsa Ryding, Avdelningschef
070-920 65 94
Susanna Grege, SACO
010-223 13 36