OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MSB utvecklar, tillsammans med andra, individens och samhällets förmåga att förebygga, hantera och lära av olyckor och kriser. Vi arbetar genom kunskapsuppbyggnad, stöd, utbildning, övning, reglering, tillsyn och eget operativt arbete i nära samverkan med kommuner, landsting, myndigheter, företag och organisationer för att uppnå ökad trygghet och säkerhet på alla samhällsnivåer - från lokalt till globalt. ARBETSUPPGIFTER Ekonomienheten har ansvar för myndighetens ekonomiska redovisning, samlade planerings- och uppföljningsarbete samt upphandlingsverksamhet. I enhetens arbete ingår även löneadministration. Huvudsakligen kommer arbetsuppgifterna att avse hantering av personalens löner, granskning och hantering av reseräkningar och förskott, uppföljning och avstämning samt i övrigt förekommande uppgifter i lönehanteringen. I uppgifterna ingår också att tolka gällande lagar, avtal och regler inom området samt viss utbildning till egen personal. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har gymnasieutbildning med relevant påbyggnad. Högskoleutbildning inom området och erfarenhet av statliga avtalsvillkor är meriterande. Genom din erfarenhet av arbete inom området har du förvärvat goda kunskaper om sakområdet men också vikten av ett gott förhållningssätt till andra människor och till att arbeta med känsliga personuppgifter. Du har lätt för att arbeta självständigt och är noggrann och engagerad i ditt arbete. Du har även lätt för att samarbeta med andra. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper. MSB ska vara en öppen, kompetent och drivande myndighet. Vårt arbete med jämställdhet och mångfald präglas av detta och är inriktat mot att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenheter och bakgrund tas tillvara.