Lönehandläggare

Arbetsbeskrivning

MSB utvecklar, tillsammans med andra, individens och samhällets förmåga att förebygga och hantera olyckor och kriser. Vi arbetar genom kunskapsuppbyggnad, stöd, utbildning, övning, reglering, tillsyn och eget operativt arbete i nära samverkan med kommuner, landsting, myndigheter, företag och organisationer för att uppnå ökad trygghet och säkerhet på alla samhällsnivåer – från lokalt till globalt.



Målet för den administrativa verksamheten i MSB är att vara ett effektivt stöd som både stödjer och styr.

Ekonomienheten ingår, som en av sju enheter, i avdelningen för verksamhetsstöd och ansvarar för områdena upphandling, ekonomistyrning, ekonomistöd, projektekonomi, lön och systemförvaltning. På enheten pågår omfattande utvecklingsarbeten inom flera områden. Under 2015 kommer MSB även att byta personalsystem. Du kommer att arbeta i en dynamisk miljö med uppgift att ge ett kunnigt och ändamålsenligt stöd till andra.

Dina arbetsuppgifter
Huvudsakligen kommer arbetsuppgifterna att avse hantering av personalens löner, granskning och hantering av reseräkningar, uppföljning och avstämning samt i övrigt förekommande uppgifter i lönehanteringen. I uppgifterna ingår också att tolka gällande lagar, avtal och regler inom området samt viss utbildning till egen personal.

Din kompetensprofil
Vi söker dig som har relevant gymnasieutbildning och erfarenhet från liknade arbetsuppgifter. Erfarenhet från statlig förvaltning är meriterande. Har du erfarenhet av byte av personalsystem eller har arbetat i flera olika system är det meriterande. Ett gott förhållningssätt till andra människor och till att arbeta med känsliga personuppgifter ser vi som en självklarhet. Förmågan att hålla deadlines är mycket viktig. Du har lätt för att arbeta självständigt och är noggrann, stresstålig och engagerad i ditt arbete. Du har även lätt för att samarbeta med andra. Du förstår också vikten av att bidra till utvecklingen av gruppens samlade uppgifter. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

MSB ska vara en öppen, kompetent och drivande myndighet. Vårt arbete med jämställdhet och mångfald präglas av detta och är inriktat mot att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenheter och bakgrund tas tillvara.

Övrigt
Tjänsten är placerad i Karlstad och är en visstidsanställning på 12 månader med möjlighet till förlängning. Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Är du intresserad?
Har du frågor om tjänsten kontakta funktionsansvarig på lön Gunilla Wahlgren eller ekonomichef Kristin Johansson. Fackliga företrädare är Niklas Bergqvist (SACO), Åsa Andtbacka (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240.

Din ansökan
ska vara inkommen till MSB senast den 23 juni 2014, märkt med referensnummer 2014/60. Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons. 

Det är ditt ansvar som sökande att dokumentera din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som statlig myndighet omfattas vi av offentlighetsprincipen. Det innebär att om någon begär att få kopior på till exempel ansökningshandlingar är vi skyldiga att lämna ut dem. 

MSB har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Claes-Uno Brask, Enhetschef
0771-240 240
Lars Löfkvist, Projektledare
0771-240 240

Sammanfattning

Besöksadress

651 81 Norra Klaragatan 18
None

Postadress

Fleminggatan 14
Stockholm, 11226

Liknande jobb


Löne- och redovisningsadministratör

26 december 2024

25 december 2024

Lönespecialist

Lönespecialist

23 december 2024

23 december 2024