OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Degerfors erbjuder en kombination av den lilla ortens fördelar med närhet till god kommunal service och friluftsliv och med kommunikationer som gör att du är i huvudstaden på mindre än två timmar. I Degerfors arbetar vi aktivt för entreprenörskap och växande företag, centrumutveckling och attraktiv boendemiljö. Arbetsgivaren Degerfors kommun har ca 700 medarbetare, fördelat på fyra förvaltningar. Vår personalpolitiska vision bygger på att vi trivs på jobbet! Degerfors kommun ska vara en attraktiv arbetsgivare och ska erbjuda goda förutsättningar för medarbetarna att känna trivsel, arbetsglädje, yrkesstolthet och engagemang.
HR/Löneavdelningen består av fem medarbetare: tre lönehandläggare, en HR-specialist samt en HR-chef. En av våra lönehandläggare ska nu ta sig an ett nytt, spännande uppdrag inom kommunen under en period, och vi behöver därför förstärka vår avdelning. Tjänsten är en visstidsanställning på 6 månader till att börja med, med stor chans till förlängning.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som lönehandläggare kommer du bl.a. att se till att våra administrativa rutiner kring lönehandläggning fungerar som de ska. Du ska sköta de löpande administrativa arbetsuppgifterna och se till att inrapportering m.m. sköts i tid så att alla våra medarbetare får sin lön i rätt tid, på rätt sätt och med rätt belopp.
Du kommer vara ansvarig för ett eller flera områden och dess lönehandläggning.
I arbetsuppgifterna ingår även att vara kontaktperson i lönefrågor samt vissa HR-frågor gentemot våra chefer ute i verksamheterna, samt även svara på frågor från medarbetarna.
Du arbetar tätt tillsammans med de två övriga lönehandläggarna och ni styr upp ert dagliga arbete tillsammans. HR-chef finns som stöd vid behov, men avdelningen är och ska vara mycket självgående.
Du får gärna vara intresserad av att se över utveckling av våra rutiner kring vår lönehantering. Översyn av arbetsuppgifter, rutiner och riktlinjer kring vår lönehandläggning samt utveckling och modernisering av arbetssätt ska finnas med i ditt dagliga tänk.
Du har även ett ansvar att hålla dig uppdaterad på avtalsfrågor, samt nyheter inom avtalsrätten och hur vi implementerar dessa på ett bra sätt.
Du kommer även att arbeta med framtagande av viss statistik, viss HR-administration kan förekomma.
KVALIFIKATIONER
Du har en akademisk utbildning med inriktning mot lönehandläggning, HR eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig.
Du bör ha några års erfarenhet av kvalificerat arbete med lönehandläggning.
Du bör även ha en god kunskap om avtalsfrågor.
Du bör ha kunskap om Visma, Personec.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i en kommun, och känner till våra kollektivavtal bl.a Allmänna Bestämmelser.
Du är en noggrann, förtroendeingivande, engagerad person som är lösningsorienterad. Du är duktig på siffror, avtal och har ett professionellt och trevligt förhållningssätt gentemot de du ger service till. Du är flexibel och kan tänka dig att hjälpa till med andra arbetsuppgifter om det skulle behövas vid arbetstoppar och liknande.
Under förändringsprocesser kan arbetssätt ibland upplevas som otydliga, och du har en förmåga att agera professionellt och med fokus även under pågående förändringsarbeten.
ÖVRIGT
Observera att ansökningstiden är kort då vi behöver tillsätta tjänsten ganska omgående. Degerfors kommun använder sig av Offentliga jobb. Ansökningar som kommer via mail kommer inte vara med i urvalsprocessen.
Vi undanbeder oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt annonsförsäljare för den här tjänsten.
Kontaktpersoner på detta företaget
Max Tolf
0586-48234
Lilian Bergvall
0586-482 02
Annika Lundqvist
0586-483 23
Förvaltningschef KS Max Tolf
0586-48234
Socialchef Ingmar Ångman
0586-48240
Kanslichef Maria Eriksson
0586-481 29
Ekonomichef Max Tolf
0586-48234
Miljö- och samhällsbyggnadschef Mårten Persson
0586-48293
Miljö- och samhällsbyggnadschef Mårten Persson
0586-482 93
Kommunsekreterare Susanna Göransdotter
0586-48185