OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Mälardalens högskola möts människor som vill utveckla sig själva och framtiden. Våra 19 900 studenter läser kurser och program inom ekonomi, hälsa, teknik och utbildning på våra campus i Eskilstuna och Västerås eller på distans. Vi bedriver forskning inom alla utbildningsområden och har internationellt framstående forskning inom framtidens energi och inbyggda system. Vårt nära samarbete med näringsliv och offentlig sektor gör att vi på MDH bidrar till att människor mår bättre och jorden håller längre. För att stärka Sverige som utbildnings- och forskningsland vill regeringen göra Mälardalens högskola till Mälardalens universitet från 1 januari 2022.
HR-sektionen ansvarar för högskolans arbete med kompetensförsörjning, lönebildning och lönehantering, rehabilitering, chef- och ledarskapsförsörjning, arbetsmiljö- och miljöfrågor samt förhandlingar mellan arbetsgivare och fackliga organisationer. På HR-sektionen arbetar 20 personer i funktioner som, HR-administratörer, HR-generalister, lönehandläggare, arbetsmiljösamordnare, HR-strateg, gruppchefer och HR-chef.
Anställningsinformation
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, t.o.m. 2022-09-30
Omfattning: Heltid
Sista ansökningsdag: 2021-04-18
Stationeringsort: Västerås/Eskilstuna
Akademi/enhet/sektion: HR-sektionen
Arbetsuppgifter
Som lönehandläggare har du en viktig roll som innebär att vara stödjande och rådgivande mot chefer och medarbetare i allt som rör lön. Du ansvarar för att rätt lön utbetalas till rätt person i rätt tid. Förekommande arbetsuppgifter är bland annat registrering av löneunderlag, hantering av friskvårdskvitton, skapande av arbetsgivarintyg, göra regelbundna kontroller, bevakning av sjukskrivning och avslut av anställningar. I arbetet ingår även rapportering till andra myndigheter så som Försäkringskassan och Skatteverket.
Du kommer i rollen att få möjlighet att påverka innehållet i din arbetsdag och att bidra till utveckling av en effektiv lönehantering och det praktiska lönearbetet. Du ingår i ett team med kollegor men arbetar ändå självgående inom hela löneprocessen.
Tillträde önskas snarast.
Kvalifikationer
Vi ser att du som söker har eftergymnasial utbildning inom lönekvalificerat arbete eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha minst ett års aktuell erfarenhet av kvalificerat, relevant och självständigt löneadministrativt arbete i ett lönesystem.
Vi söker dig som ser service som ett naturligt arbetssätt, din samarbetsförmåga är god och du kommunicerar lyhört och smidigt. Du ska vara bekväm med och kunna uttrycka dig både skriftligt och muntligt på svenska och engelska.
Som person är du strukturerad och tar ansvar för din uppgift samt arbetar i enighet med fattade beslut, mål, policyer och riktlinjer. Förmågan att förstå och handlägga komplicerade förfrågningar och underlag i tal och skrift är viktig och tidigare erfarenhet av att hantera sekretessbelagda uppgifter är ett krav. Du ska även vara noggrann och alltid sträva efter att hålla hög kvalitet på ditt arbete. I rollen är det viktigt hur arbetet organiseras, struktureras och prioriteras. Du bör ha tidigare erfarenhet av att arbeta stödjande för chefer och medarbetare.
Avgörande vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför.
Meriterande
Systemvana och goda kunskaper i Officepaketet är högt meriterande. Erfarenhet av administrativt arbete inom universitet/högskola eller annan offentlig sektor samt kunskaper i lönesystemet Primula är också meriterande.
Ansökan
Gör din ansökan genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan.
Den sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och högskolan tillhanda senast sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!