OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet.
ÅM2021-1634
Åklagarmyndigheten arbetar just nu med införandet av ett nytt lönesystem. Med anledning av det behöver vi förstärka bemanningen i lönegruppen under en tid. Anställningen som lönehandläggare är tidsbegränsad och placerad vid personalavdelningen/personalenheten i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
Personalavdelningen har tre enheter; personalenheten, säkerhetsenheten och utbildningscentrum och har ca 45 medarbetare. Som lönehandläggare blir du en del i personalenheten.
Funktionen lön består idag av en lönehandläggare, en lönespecialist och en teamledare som ansvarar för löneadministrationen och fungerar som stöd i löne- och avtalsfrågor för hela myndigheten. Åklagarmyndigheten använder för närvarande lönesystemet Palasso och förbereder för en övergång till lönesystemet HRM.
Som lönehandläggare kommer du att delta i det dagliga arbetet tillsammans med övriga i lönegruppen; lönerapportering, beräkningar, sammanställningar, uttag av rapporter och i övrigt vara en stödjande och rådgivande funktion om gällande avtal och regler för myndighetens chefer. Övriga medarbetare i lönegruppen kommer i olika mån att delta i arbetet med införandet av det nya lönesystemet, vilket betyder att du får en särskilt viktig roll i det löpande lönearbetet.
Dina kvaliteter och kvalifikationer
Vi söker dig som har:
gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig,
flera års erfarenhet av operativt arbete med lönerelaterade frågor samt god kunskap om det statliga avtalsområdet,
arbetat i lönesystemet Palasso.
Arbetet förutsätter att du är noggrann och har struktur och ordning. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och du bidrar till en god arbetsmiljö och gott samarbete. Du trivs också i en roll där god service är en viktig del av arbetet.
Om anställningen
Anställningen är en visstidsanställning i ca ett år.
Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.
I Åklagarmyndighetens rekryteringsprocess genomförs bakgrundskontroll av de sökande.
På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
Som en del av Åklagarmyndigheten får du ca 1 600 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle – oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.
Du möter en modern och platt organisation, med fokus på det goda ledarskapet, där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du goda möjligheter till utveckling och att skapa balans mellan arbete och fritid.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Billfalk Åkerlund, facklig kontaktperson Saco-S
070-315 56 38
Pia Tanttu, facklig kontaktperson ST
010-562 54 37
Sofia Forsberg, personalhandläggare
010-562 50 48
Stephan Uttersköld, IT-utvecklingschef
010-562 57 52
Ulf Ållebrand, ekonomidirektör
010-562 51 30
Erika Lejnefors, facklig kontaktperson Saco-S
010-562 70 91
Maria Palmquist, facklig kontaktperson ST
010-562 65 23
Mikael Svensson, säkerhetschef
010-562 50 91
Maria Schütt, enhetschef
010-562 50 76
Karin Rosander, Informationsdirektör
010-562 50 10