OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är stolta över Trollhättans Stads över 5 000 medarbetare, som varje dag gör en positiv skillnad i våra invånares liv och är med och utvecklar stadens hållbarhet och livskraft. Vi drivs och motiveras av ledorden Mod, Delaktighet, Nytänkande och Handlingskraft. Här finns en spännande utveckling där du kan vara med och göra vår stad ännu bättre.
Om verksamheten
Personalkontorets löneavdelning ansvarar för löneadministrationen för stadens samtliga anställda och uppdragstagare.
På löneavdelningen arbetar 11 lönehandläggare.
Vi arbetar med att kvalitetssäkra vår löneprocess bl a genom att utveckla våra digitala processer, därför söker vi dig som gillar utmaningar och som tillsammans med oss vill vara med och utveckla.
I Trollhättans Stad satsar vi på våra medarbetare och är måna om att du mår bra. Hos oss finns det
möjligheter till flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag, kompetenshöjande insatser samt förmånliga
erbjudanden via personalföreningen Rabatten.
Arbetsuppgifter
Ett av löneavdelningens mål är att se till att rätt lön går ut vid rätt tid. Som en del i detta uppdrag arbetar du med att administrera löner. Detta sker via lönesystem HR+8 och avvikelserapporteringssystem Medvind. Du kommer ha mycket kontakter med medarbetare, chefer och personalredogörare via telefon, mail och personliga möte gällande bl a avtals- och lönefrågor.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en utbildning inom löneadministration, YH-utbildning alternativt
högskoleutbildning. Arbetet kräver att man har goda kunskaper inom lagar och avtal och vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete.
Du trivs med att arbeta strukturerat och är noggrann i ditt arbetssätt. Då arbetet kräver många kontaktytor är det viktigt att du är serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga. Du har förmågan att arbeta problemlösande och har ett analytiskt förhållningssätt. Du ska ha goda IT-kunskaper och förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska språket.
Välkommen med din ansökan!
Anställningsinformation
Intervjuer kommer att ske kontinuerligt under ansökningstiden.
Rekrytering och tillsättning av tjänst kan ske under ansökningstiden.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons!
Trollhättan är en stark och attraktiv kommun som ska bli större. I dag har vi passerat 59 000 invånare och vi har siktet inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi med att skapa förutsättningar för detta. Vi är över 5 000 medarbetare och våra 350 olika yrken bidrar på olika sätt med att ge service och underlätta en bra vardag för våra invånare - nu och i framtiden. Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund.
Trollhättans Stad tillämpar rökfri arbetstid.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Dahl
+46 070-5597289
Martin Engman
0520-49 60 56, 070-202 54 49
Inger Thonander
0520-496510, 0703598447
Kerstin Olofsson
Djeno Mahic
Tina Tenggren
+46 0701642460
Thomas Johansson
Henrik Stålheim
0520-497491, 0706-888191
Bernt Ljungquist
0520-49 79 30, 070-205 15 27
Johansson Britt-Inger