Lönehandläggare

Lönehandläggare

Arbetsbeskrivning

ÅM2023-1693

Vi söker två en lönehandläggare till personalavdelningen vid Åklagarmyndighetens huvudkontor. Anställningen är placerad i Stockholm.

Personalavdelningen har tre enheter (personalenheten, förhandlingsenheten och utbildningscentrum) med cirka 40 medarbetare. Som lönehandläggare blir du en del av personalenheten.

Dina arbetsuppgifter

Funktionen lön består av två medarbetare som ansvarar för löneadministrationen och stöd i löne- och avtalsfrågor för både Åklagarmyndigheten och Ekobrottsmyndigheten. Vi använder för närvarande lönesystemet Palasso.

Som lönehandläggare kommer du att delta i det dagliga lönearbetet tillsammans med övriga i lönegruppen; lönerapportering, beräkningar, sammanställningar, uttag av rapporter och i övrigt vara en stödjande och rådgivande funktion om gällande avtal och regler för myndighetens chefer.

Dina kvaliteter och kvalifikationer

Du ska

ha gymnasieexamen eller annan utbildning som Åklagarmyndigheten bedömer likvärdig,
ha skicklighet som motsvarar några års väl vitsordat operativt arbete med lönerelaterade frågor,
ha god kunskap om det statliga avtalsområdet,
ha arbetat i lönesystemet Palasso,
ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Du ska även

vara noggrann, strukturerad och följa de förhållningsregler och rutiner som finns,
vara självständig och ansvarstagande,
vara stabil med god självkännedom,
ha lätt för att samarbeta och ha ett öppet förhållningssätt gentemot din omgivning,
vara serviceinriktad.
Om anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.

Anställningen är placerad i säkerhetsklass och därmed sker säkerhetsprövning med registerkontroll.

Åklagarmyndigheten är en beredskapsmyndighet. Vid en anställning kan du komma att krigsplaceras på Åklagarmyndigheten. Läs mer under Jobba hos oss .

På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.

Åklagarmyndigheten som arbetsgivare

På Åklagarmyndigheten känner vi stolthet när vi går till jobbet. Tillsammans är vi närmare 1 900 engagerade och kompetenta medarbetare som står upp för rättssäkerhet, rättstrygghet och demokratiska värden. Oavsett roll i myndigheten så bidrar alla till vårt viktiga samhällsuppdrag.

Vill du bli en del av Åklagarmyndigheten? Vi strävar efter att vara en välkomnande och inkluderande arbetsplats som speglar samhällets mångfald.

Ansök redan i dag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Billfalk Åkerlund, facklig kontaktperson Saco-S
070-315 56 38
Pia Tanttu, facklig kontaktperson ST
010-562 54 37
Sofia Forsberg, personalhandläggare
010-562 50 48
Stephan Uttersköld, IT-utvecklingschef
010-562 57 52
Ulf Ållebrand, ekonomidirektör
010-562 51 30
Erika Lejnefors, facklig kontaktperson Saco-S
010-562 70 91
Maria Palmquist, facklig kontaktperson ST
010-562 65 23
Mikael Svensson, säkerhetschef
010-562 50 91
Maria Schütt, enhetschef
010-562 50 76
Karin Rosander, Informationsdirektör
010-562 50 10

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åklagarmyndigheten Huvudkontoret
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 augusti 2023
  • Ansök senast: 29 augusti 2023

Besöksadress

Östermalmsgatan 87 C
None

Postadress

Box 5553
Stockholm, 11485

Liknande jobb


Administratör Zeppelin Mining

Administratör Zeppelin Mining

7 december 2022

2 december 2022

Payroll Specialist - Global Mobility

Payroll Specialist - Global Mobility

25 november 2022

23 november 2022