OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mullsjö kommun är liten till ytan men rymmer stor livskvalitet. Här finns ett aktivt friluftsliv med fiskerika sjöar, natursköna vyer och miltals av vandrings- och cykelleder. Unika bruksmiljöer, kyrkor, konst och teater skapar tillsammans med ett aktivt närings- och föreningsliv en levande och växande kommun. I Mullsjö kommun arbetar vi nära varandra för att lyckas utifrån tre målområden Trygghet, Tillsammans och Tillväxt.
Äntligen, chansen att jobba som lönehandläggare hos oss i Mullsjö kommun är här!
Är du en sifferglad och relationsskapande person som gillar att arbeta med stöd och service? Har du viljan och förmågan att stödja våra chefer och medarbetare för att vi tillsammans ska utveckla kommunens arbete? Vill du jobba brett i en verksamhet där du tillåts att utvecklas och där arbetsklimatet är glatt, öppet och tillåtande? Då är det här jobbet för dig!
Som lönehandläggare blir du blir en del av personalavdelningen, ett prestigelöst och engagerat gäng som alltid strävar efter att ge ett gott stöd av hög kvalité. Du kommer ha en central roll i Mullsjö kommun och regelbunden kontakt med kommunens förvaltningar, funktioner och externa parter.
Varmt välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Som lönehandläggare arbetar du brett och ansvarar för hela löneprocessen, alltifrån löneregistrering, beräkning och analys av lönedata, avstämning och lönekörning till att kvalitetssäkra och utveckla löneprocessen.
Vi har en supportfunktion som vi hjälps åt att bemanna och du ger ett konsultativt stöd till både chefer och medarbetare i löne- och avtalsfrågor, men också till myndigheter och kommuninvånare när det gäller olika typer av uppgiftslämnande.
I rollen som lönehandläggare ingår det även att utbilda chefer i våra löne- och tidsrapporteringssystem.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad lönespecialist eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Som person trivs du med att jobba med siffror, är snabb på att mata in data, har ett stort intresse för digitala system och goda IT-kunskaper. Du behöver vara självgående, ha en god initiativförmåga, en god arbetsstruktur samt förmåga att planera ditt arbete.
För att kunna stötta verksamheten i frågor som rör exempelvis; anställningar, ersättningar och frånvaro så behöver du vara van vid att tolka lagar och avtal. Du innehar en god pedagogisk förmåga, och kan med tydlighet förklara och dela med dig av din kunskap till våra medarbetare och chefer. Det är viktigt att du både är noggrann och har hög integritet, då du dagligen administrerar känslig information.
I Mullsjö kommun arbetar vi i lönesystemet Visma Personec P och schema-, och tidrapporteringssystemet Medvind, det är därför meriterande om du har tidigare erfarenhet av att jobba i dessa. Vidare är det meriterande om du har tidigare erfarenhet inom yrket och gärna inom offentlig förvaltning.
Vi ser väldigt positivt på om du har ett intresse för att driva och utveckla de personaladministrativa processerna inom digitalisering.
Vi går igenom ansökningarna löpande och rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
I den här rekryteringen lägger vi mycket stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Bitr. Enhetschef Ingela Svensson
0392-141 66
Enhetschef inom Fastighetsenheten Peter Bååth
0392-14069
Enhetschef, Hemvården Lisbeth Edberg
0392-141 59
Gruppledare, hemvården Carina Börjesson
0392-141 60
Bitr.Rektor Thomas Ekberg
0392-14502
Barn och utbildningschef Magnus Wetterqvist
0392-14005
Biträdande enhetschef Giovanni Rojas
0392-146 25
Rektor/förskolechef Christina Lindblad
0392-14401
Planarkitekt Anna Säfström
0392-14167
Stadsarkitekt Ulf Mattsson
070-5205258