Lönehandläggare

Lönehandläggare

Arbetsbeskrivning

Vi söker en lönehandläggare med driv och ambitioner

Tjänsten är placerad på stadsledningsförvaltningens ekonomiavdelning och är en del av redovisning- och löneenheten.

Arbetsuppgifter

Rollen som lönehandläggare innebär att arbeta med löpande lönehantering i lönesystemet Heroma, ge stöd och support till stadens medarbetare och chefer i lönerelaterade och systemtekniska frågor samt att delta i utvecklingen av stadens löneprocess. Som lönehandläggare kommer du arbeta i ett team med fyra medarbetare (en systemspecialist och tre lönehandläggare).

I arbetsuppgifterna ingår:

- Löpande lönearbete med support via vårt ärendehanteringssystem, telefon, post och funktionsbrevlåda
- Rapportering av personalrelaterade skatter och avgifter
- Utföra avstämningar och kontroller av lönerelaterad data
- Kontroll av anställningsavtal och hantering av löneskulder etc.
- Utfärdande av olika typer av intyg
- Hantera förfrågningar från exempelvis myndigheter
- Rapportering till KPA
- Rapportuttag och sammanställningar
- Hålla sig uppdaterad med lagstiftning och regler inom löneområdet

Kvalifikationer


Vi söker dig som är självgående och med driv och engagemang vill fortsätta att utveckla löneprocessen i Solna stad. För att bli framgångsrik i rollen bör du ha erfarenhet från kvalificerad lönehantering samt ett stort systemintresse.

Arbetet kräver att du har förmåga att kommunicera, samarbeta och skapa goda relationer.

Kvalifikationer för tjänsten:

- relevant utbildning på gymnasie- eller eftergymnasial nivå
- minst tre års erfarenhet av att arbeta med kvalificerad lönehantering
- goda kunskaper om svenska löne- och skatteregler
- intresse för system och god systemvana
- goda kunskaper i Officepaketet
- kan uttrycka dig mycket väl på svenska i såväl tal som skrift
- det är meriterande om du har arbetat i lönesystemet Heroma
- det är meriterande om du är insatt i kollektivavtalet Allmänna bestämmelser (AB)

Som person är du serviceinriktad, prestigelös och utvecklingsfokuserad. Självklart är du även noggrann och strukturerad med förmåga att leverera i enlighet med utsatta deadlines.

Mer information och ansökan
Tjänsten är tillsvidare på 100% med tillträde enligt överenskommelse. Om du har några frågor är du välkommen att höra av dig till enhetschef Ulrika Mörman på ulrika.morman@solna.se

Välkommen att skicka in din ansökan med CV senast den 9/8 2024.

För tjänsten kommer du som blivande medarbetare att genomgå en bakgrundskontroll. 

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.



Stadsledningsförvaltningens uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning av övergripande och strategiska frågor.



Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Sammanfattning

Liknande jobb


Lönespecialist

Lönespecialist

23 december 2024

23 december 2024

Redovisningsekonom/Löneadministratör

Redovisningsekonom/Löneadministratör

20 december 2024